måndag 30 juli 2012

Välkommen tillbaka till vardagen...


Plötsligt står vi där, S och jag.
Vi tittar på varandra med undrande blickar. Frågorna surrar i våra semesterförvirrade hjärnor.
"Varför står vi här bland en massa halvnakna människor? Vad är det för ett stort STORT rum vi är i? Var är de små dukade borden med tända ljuslyktor, vinglasen, cigaretterna, godisskålarna....Var ÄR vi, och VARFÖR, och vad ska vi göra HÄR? Och framförallt - hur ser vi UT??"
Musik!!??
Ahaaaaaa!!
Eeeh.
Eller??

En rödklädd kvinna i mitten av rummet.
Hon ser glad och käck ut och på given signal börjar alla människor i rummet röra sig likt hon.
S och jag stirrar på varandra och med ens går det upp ett ljus!
Vi är på ett gympapass!!!
Oj, så fort man hinner glömma vad man sysselsatte sig med på kvällarna FÖRE semestern...;)
Vi känner oss lite malplacerade till en början men sen går det som på räls.
Nåja.
Mer som ånglok än X2000 dock.
Tyvärr hade jag råkat få på mig ett par kalsonger...
Eller ja.
Det är träningsbyxor.
För det är såna där Adidasstreck på sidorna.
Men det hjälps inte.
Det ser ut som kalsonger.
Pinsamt.
Och så är de lite stora.
Kritiskt vid löpningen kan jag säga...
S sprang bakom mig och höll koll så att de inte halkade ner...

Jag började jobba idag.
Suck.
Hade grym ångest igårkväll.
Har haft det hela dagen.
Och timmarna före det där träningspasset.
Nu känns det lite bättre.
För jag fick en present av S!!
Hon gav mig en bit hemgjord jordgubbspaj med vaniljvisp.
Så underbart gulligt <3
Och gott var det...:)
Hon vet minsann hur man muntrar upp en hängig väninna!!

Men nu får det bli lite mindre av chimichurri och tacata...
Eller?
Ja.
I alla fall inte förrän på onsdag.
Eller nåt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar