onsdag 27 mars 2013

Variationer i traditioner?

Inte snaps. Vodka lime. Gott.

Vi gör det till midsommar.
Vi gör det till jul.
Vi gör det till påsk.

Äter sill.
Och dricker snaps.

Allt runt omkring, kulprydda granar - blombeklädda stänger - fjäderpyntade björkris, allt det där är bara täckmantlar.

Vi vill äta sill och dricka snaps och sjunga små lustiga visor med enkla texter;)
Och helst vill jag då äta mammas och pappas stekta inlagda och dricka Bäska Droppar och Skåne Akvavit.
Hej hopp och Helan går!
Men visst är det TREVLIGT!
Vi umgås och äter och dricker och firar ;)

När man har barn.
Är traditioner viktiga.
Mina barn har frågat massor av gånger om de får påskägg...
Och det är väl klart att de får.
Lika självklart som att de får julklappar på julafton och födelsedagspresenter på sina födelsedagar.
Så ska det vara.

Förra året mådde jag inte så bra när påsken kom.
Det gör jag i år.
Vill jag bara poängtera.
Men den kommer så snabbt!!!
Påsken alltså.
Det var ju julafton igår.
"Och julen varar än' till påska"

På jobbet är det vansinnigt mycket just nu.
Jag är så snurrig att jag knappt vet vad jag gör och vad jag ska göra.
Rör ihop dagar och tider och möten.
Allt i ett enda påskkoma...
Hinner inte ens träna!
Och då är det allvar....
Förra veckan skippade jag till och med ett träningspass till förmån för något annat!! (Typ oxfilé, vin och trevligt sällskap...)
Inte likt mig.
Inte alls.
Kanske börjar bli normal ;)
Nåja.
Hoppas på vår nästa vecka.
För mina fönsterrutor behöver putsas.
När man kommer hem från jobbet SER man ju inte ut genom fönstren, trots att det är härligt ljusa kvällar...
Och så har jag ju blivit med trädgård.
Hm.
Igen.
Snön ligger kvar.
Tänkte sätta penséer i krukor och vårpynta.
Får avvakta lite tror jag.

En arbetsdag - hektisk sådan - kvarstår, sedan är det FYRA dagars ledighet.
Underbart!

Glad jul och god påsk och Sjung hopp fadderallan leeeeeej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar