söndag 5 januari 2014

Kortkort resumé :)

 
13 december
 
 
 
 
19 december
 
 
15-22 december
 
 
14 december
 
 
19 december
 
 
20 december
 
 
Någon som jobbar likadant som jag;)
 
 
20 december
 
 
23 december



 
 
24 december
 

 

 
25 december
 
 

 
27-29 december
 

 
30 december
 
31 december
 
 
 


 
Tyckte att mitt hår växt så mycket, blivit långt och tjockt.
Men så gjorde jag flätor...
 
Får säga som en av mina manliga självlockiga kompisar:
"Jag hade bara långt hår när jag stod i duschen!"
 
 
2 januari
 
4 januari
 
Vi såg "Sound of Music" jag och flickorna.
Den ingår i min "Filmer/musikaler-som-mina-döttrar-måste-se"-lista.
Alla utom den lilla loppan satt klistrade.
Jag fick översätta i princip hela filmen för mellantjejen som ännu inte hinner läsa hela textremsan.
M och E blev väldigt engagerade, framförallt i slutet när familjen von Trapp blir jagade.
Jag fick förklara lite om Andra världskriget och Tyskland och Österrike och Schweiz.
Inte alldeles lätt samtidigt som man ska agera översättare.
I alla fall, M var så inne i handlingen att när nunnorna i klostret gömmer familjen utbrister hon:
"Neeeeeej, nu kommer nunnorna att få fan för detta!!"
Hrm.
När sen nunnorna "syndar" genom att plocka bort lite bildelar från nazisternas bilar så att de inte går att starta, tittar M på mig med menande blick:
"DET får Gud ta...."
:)

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar