onsdag 9 juli 2014

Pappa Pohlman och toppdottern!


Nej.
Vi hamnade inte överst på pallen.
Inte nästöverst eller nästnästöverst heller.
Faktum är att vi överhuvudtaget inte alls var i närheten av den.
Det var vi i och för sig fullt införstådda med från början :)





Vi har i två dagar - 36 hål totalt - deltagit i SM Två generationer mixed.
Spelform var foursome (varannat slag) och handicap existerade inte alls.
(Ja, pappa kanske hade svarat att han hade mig...)
Alla deltog därför helt utan extra slag.
Jobbigt.
Om man som jag brukar ha sisådär 31 slag extra och pappa 13.
I själva verket - så lite som jag spelar - skulle jag nog behöva 4 slag extra per hål;)
Så, de som i vanliga fall har lågt handicap, "drabbades" inte så mycket.

Första speldagen, 18 hål, spelade pappa väldigt bra.
Punkt.






Blev "After golf" hos mamma och pappa med grillat och fotbollsmatch.
SJU - ett till Tyskland.
Makalöst.
Jag förstår precis hur Brasilien känner sig;)





Dag 2, 18 hål, träffade jag bollen vid nästan varje slag.
Stor förbättring.
(Och, förmodligen en grundförutsättning för att kunna spela golf.)
Trots det, slutade vi på ett sämre resultat än dagen innan.
Orsak kan ha varit att jag just träffade bollen och slog både out och i vatten;)
Då får man några extra slag på köpet.
Att skriva in i protokollet.
Knasigt, men så är reglerna.




Jag vet vad jag behöver.
Förutom att slå ett par-trehundra hinkar.
Om dagen.
Och kanske 28 privatlektioner.
I veckan.
Jo.
Jag behöver en sån där driver som alla andra har!!
En sån där megabigsupersizegiant-driver.
Med ett klubbhuvud stort som en melon och som låter så där "kling" när man slår.
Inte "klonk" som det låter när jag träffar bollen med min pyttelilla Spalding-standarddriver.
Japp.
Tror det skulle göra underverk:)
I alla fall sa en dam som gick med oss på dagens batalj det.
"Du skulle ha en sån där som alla andra har! Skulle bli mycket lättare för dig."
Och så strök hon med handen över klubbhuvudet på min lilla antika Spalding som man brukar stryka med handen över någons huvud som man kanske tycker synd om.

Så.
Vi hamnade väldigt långt ifrån topplaceringarna.
Trots att jag faktiskt är väldigt bra på att toppa.
I alla fall golfbollar.
Men.
Har haft två fantastiskt trevliga dagar.
Umgåtts med min pappa - som för en gångs skull haft alldeles rätt angående väderleken - i två hela dagar.
Njutit av väldigt trevligt sällskap på båda rundorna.
Och vädret.
Igen.
Kunde inte varit bättre.
Och.
Icke att förglömma.
Vi har deltagit i ett svenskt mästerskap!
DET är jag ganska nöjd med.
Vi är ju bland de bästa i landet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar