söndag 20 juli 2014

Radhusmamman på nattklubb!

Typisk nattklubbsbesökare.


Igår var jag på nattklubb.
Jag tycker om att gå på nattklubb trots att jag fyller 39 år om 14 dagar.
Mina två goda vänner som följde med fyllde 39 för några år sedan.
Vakten vid entrén som kontrollerade legitimationer fick en paus i sitt arbete, om än en kort sådan.
Han la armarna i kors, backade ett steg så att vi kunde passera och log som om han tänkte:
"Ojdå, här har vi några från PRO som förirrat sig..."
Han fick därefter återuppta sitt kontrollerande så att ingen under 18 lyckades smita in...

Mitt manliga sällskap hade valt alldeles rätt dresscode: shorts och t-shirt.
Det hade de allra flesta killar.
Det var lite mer blandat för de kvinnliga gästerna: korta jeansshorts och top eller lilla klänningen.
Förra året hade jag korta jeansshorts.
Så korta att min mamma utbrast: "Ska du gå SÅDÄR?" (Och då skulle jag ju ändå bara fylla 38 herregud.....)
Shortsen hade jag smakfullt matchat med svart glansig tubtop och svart kavaj.
Hallå mamma!! Kavaj!!
Det är stil det ;)
Men.
Man vill ju inte se likadan ut år efter år, så därför föll valet igår på den lilla svarta.
En elegant modell.
Och snuskskor, haha!
Fast det dumma med de skorna är att i kombination med träplanksgolv med hyfsat breda springor så fanns det hela kvällen en överhängande risk att fastna.
Det löste vi genom att klättra upp på en liten estrad för att dansa.
Perfekt!

När man kommer upp en liten bit över dansgolvet får man bra utsikt.
Det är väldigt roligt att studera andra människor;)
Medelåldern låg väl på......22?
Och de flesta var ganska berusade...(absolut inte vi.....;)
Märktes inte minst i toalettkön.
Herrejisses.
Där fick man stå ett tag för att komma in i ett litet bås.
Det hojtades bakom mig: "Nu går vi in tre och tre tjejer så att det går snabbt!"
What??
Nej minsann.
Skulle aldrig få för mig att klämma in mig på en toalett med två totala främlingar.
Och varför skulle det gå snabbare??
Man kan ju bara kissa en åt gången ändå, eller hur tänkte hon där...?

Det fanns två dansgolv, ett med hipp ny musik och ett annat med ännu hippare och nyare musik.
Vi varvade.
Inne på det ultrahippa var det varmt som i en bastu.
De killar som - smakfullt nog - valt långärmad skjorta ångrade sig nog bittert.
Eller så tyckte de att det var lite mysigt att vara helt plaskvåta på ryggen.
Vad vet jag?
Besöker inte nattklubbar så ofta.
Kan också varit ett taktiskt drag av nattklubbsägaren.
För när man är varm och svettig så blir man ju törstig!
Till en början var vi så ordentliga att vi satte våra urdruckna glas och flaskor på bardisken.
Alltså, vi lämnade estraden och gjorde oss besväret att gå ett par-fyra meter.
Min vän H tog till och med ur sugröret och la bredvid eftersom han tänkte på källsortering :)
Sedan blev vi som alla andra, haha, och ställde flaskorna hur som helst!
(Så busigt;)
När klockan var kvart i tre - precis kvart i tre - och vi stod på det hippaste golvet och stuffade kom det fram en liten kille och drog bort mig från mina vänner.
Han hade tandställning!!!!!
Snacka om kvart-i-tre-ragg.....
Jag artikulerade "Hjälp! Hjälp!" och mina bodyguards kom snabbt till undsättning.
På hemvägen blev H jättehungrig och fantiserade om hamburgare.
"Lycka till" sa jag "Här finns bara en värdelös kiosk och den stänger väl typ åtta på kvällarna..."
Döm om min förvåning när jag såg att det var tänt i kiosken!!!??
Så strax därefter gick vi och mumsade på varsin 150 grams...;)

Trots sen kväll var jag uppe tidigt.
För att jag blev väckt.
Av mina kära vänner;)
Hurtigt ropade F in i min stuga: "Nu blir det frukost! Dags att gå upp!"
Hm.
När mina yngre vänner var här några dygn blev det inte så tidiga morgnar...;)
(Eller tidiga kvällar heller för den delen;)
Men då kanske jag somnar i tid i kväll.
Kan ju vara hälsosamt att göra det någon gång också.
Och på tal om hälsosamt så var jag faktiskt ute och sprang 7 km i kväll...
Varmt.
Och lite segt.
Men skönt. 

Har legat ensam på stranden idag.
Eller.
Fel.
Ensam var jag definitivt inte.
Men, jag hade inget sällskap som tillhörde mig:)
Så jag lyssnade på Monica Ahlberg i Sommar i P1.
Det är väldigt rogivande att ligga på stranden och lyssna på sommarpratare.
Dagens program var lättsamt och bjöd på en del bra musik.
Bland annat Ave Maria som framfördes av Monica Ahlbergs dotter.
Jag fick gåshud trots att det var stekhett.
Och sedan sa hon sina barns namn och att hon älskade dem.
Sån't får mig nästan alltid att börja gråta.
?
Ja.
Jag vet.
Blödigt.
Men det påminner mig alltid om att jag älskar mina egna barn så mycket.
Självklart.
Och jag är noga med att säga det till dem - var och en - varje kväll.
Men när man är skild och bara träffar barnen varannan vecka så missar man många "Jag älskar dig".
Det låg jag och tänkte på.
För ett ögonblick.
Lite jobbigt.
Så då slutade jag att tänka på det.
Det är strategin.
Och styrde om tankarna på de senaste dagarna som gått.
Och på allt roligt jag haft med mina vänner <3
Nattklubbsbesök inkluderat:)
Kvällens kommentar: "Spelar de inte lite högt?"
Hahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar