torsdag 11 februari 2016

VVD

Den ena programledaren, Henrik, på Guldkanalens morgonprogram gav den andra, Anna, en uppgift tills idag.
Uppgiften bestod i att Anna skulle skriva ner vilka dieter, alltså vilka bantningsmetoder, hon provat.
Idag redovisades resultatet.


Flygvärdinnedieten...
Rigshospitalet...
Atkins...
Stenålders...
Kålsoppedieten...
GI...
5:2....
etc. etc.


Typ alla.


Efter redogörelsen ställde Anna en fråga ut i etern: "Har DU provat en diet som vi inte tagit upp? Mejla gärna till oss och berätta om den."


Ja.
Jag har en.
Högst omedveten.
Jag kallar den "Varannan-vecka-dieten".


Varannan vecka bor mina tre döttrar hos mig.
Då är kylskåpet fullt med mat. (Tycker i alla fall jag. Flickorna saknar alltid något...)
När vi tuggat oss igenom en vecka flyttar barnen till sin pappa och jag bor återigen ensam i sju dagar, med mitt länsade kylskåp.
Inte för att jag vet hur en ungkarls kylskåp ser ut, men jag skulle tippa på att det ser ut som mitt.
Den veckan jag är utan barn så handlar jag inte så mycket.
Jag äter upp det som finns kvar.
Vilket gör att mina lunchlådor kan se mycket märkliga ut.
Vad sägs om en låda med 1 fiskpinne, 1 kokt ägg, 5 kvadratcentimeter smörgåstårta, en halv semla och en deciliter fruktyoghurt?
Man kan också kalla dieten "Jag-tar-vad-jag-kommer-över";)
Men den funkar.
Jag håller vikten. (Och budgeten.)
Tummen upp på den:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar