fredag 28 december 2012

Färdigjulat!


Firat i dagarna fem.
Pust.
Nu får man hämta andan lite.
Snart nyårsafton.

Uppesittarkväll med god vän och Bingolotto.
Julafton med fina familjen.
Juldagen med några andra goda vänner, klackarna i taket.
Annandagen med både gamla och nya bekantskaper, drinkar och glam.
Mellandag med bandyspel, pizza och musik.
Jag är definitivt färdigjulad nu efter att ha städat bort gårdagens spår efter fest!
Pust.
Igen.
Igår bestämde jag mig för att överraska flickorna med simhallsbesök som de tjatat om så länge.
Då ville inte äldsta dottern följa med!
Hon ville hellre gå på julrea med mormor!?
Jaha.
Jag tog med mellingen och minstingen i alla fall och de var sugna på plask och lek.
Problemet är.
Bara jag själv.
Jag är aldrig speciellt sugen på badhus.
Dels för att jag alltid fryser och dels för att bad för mig antingen innebär motionssimning eller svalka efter varma timmar på en badstrand.
Aldrig stoj och stim i en klorerad bassäng.
Så jag förberedde mig på att gå runt och frysa ett par timmar;)
Tog med en hood-tröja för säkerhets skull som jag gömde mellan badlakanen.
Dock var det inte så kallt så det gick bra att bara stå på kanten i bikini och övervaka döttrarnas glada lekar i bassängen.
Tills.
Fyraåringen föreslog att vi skulle åka vattenrutschkana.
Eller föreslog?
Snarare befallde.
Iiiiih.
Vattenrutschkana!!
Höjd, fart och kallt vatten.
Brukar det innebära.
Men det fanns inget att be för.
Skranglig jävla trappa fick man klättra upp i.
Jag vågade inte titta ner.
Tyckte jag skymtade några lösa skruvar, gaaaah!
Det gick inte fruktansvärt snabbt så det var okej.
Fyraåringen tjöt av lycka, sexåringen stod nedanför trappan och tjurade eftersom hon inte alls ville åka.
Kallt?
Jepp.
Fy fan.
Hela knoppen knottrades.
"EN GÅNG TILL MAMMA!!! WOOOHOOOO!!!"
Mmm.
Jag fick ställa upp.
Till slut tröttnade hon och jag kunde glida ner i den varma bubbelpoolen.
Sen blev det hood-tröja resten av besöket.
Inga andra föräldrar hade det.
Kan jag säga.
Hur klarar de av att INTE frysa?
Kanske för att de trängdes MED sina barn bland hundratals färgglada frigolitleksaker i barnpoolen.
Jag såg knappt vattnet på grund av alla leksaker och småbarnsföräldrar och småbarn.
Tror många tyckte att just igår var en bra dag att besöka badhus.

Summan av kardemumman:
Mycket trevliga, sociala, roliga, lediga dagar.
Och det bästa av allt, det är fyra till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar