måndag 24 december 2012

God Jul!


Alla förberedelser är gjorda.
Tror jag.
Använde inga post-it-lappar så det är möjligt att en del fallit i glömska.
Vet bara att pappa varit här och lastat av en väldig hög med mat.
För ätas ska det göras.
Och frossas i julklappsöppnande.
Snart kommer de.
Mina nära och kära.
Mamma, pappa, pappas moster, flickorna, flickornas pappa, morbror, två kusiner, och ena kusinens pojkvän.
Mysigt!
Igår hade jag uppesittarkväll med en nära vän.
Vi spelade Bingo-lotto!!!
Men vann inget...
Åt nygriljerad julskinka.
Gott!!
Nu sitter jag här och samlar mig inför julaftonsdrabbningen ;)
Julevangeliet ligger framme.
Alltså, vårt eget julevangelie, Ulf Lundells "Sömnen", kapitel 14.
Underbar läsning.
Speciellt när min morbror läser högt!
Tomten kommer också.
Jadå.
Jag ska hämta honom för renarna är förkylda och ligger nerbäddade.
Nej.
Nu ska stearinljusen tändas och julmusiklistan tas om från början...

God Jul! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar