onsdag 28 maj 2014

Jag är lite trädgårdsnörd. Också.

Hm. Här fanns det inte mycket hopp.

Fast efter 10 dagar hade det ändå hänt lite;)

En gnutta sol gjorde susen.



En månad senare!

Just det. Regnet gör trots allt någon nytta ;)

Och efter regn kommer som bekant solsken :)


7 veckors skillnad!


Jag har mina favoriter, ett axplock (ha-ha) nedan:

1. Stenkyndel - för att de doftar så gott!
2. Kantnepeta - för att de tar kaxigt mycket plats!
3. Ormöga - vackra blå blommor och en bra marktäckare och från mammas trädgård.
4. Lammöron - för att de är mjuka och har en fin silvergrön bladfärg.
5. Bergenia - mest sentimentala skäl, just mina kommer från min mormors sommarställe i Halland!
6. Kärleksört - blir stora och tar plats och för att min farmor hade sådana.
7. Akleja - vackert ogräs ;)
8. Stormhatt och riddarsporre - pampiga!
9. Myskmadra - söt!
10. Myskmalva (tror jag, finns så många malvor) - skir blomma.
11. Höstflox och höstanemon - vackra sensommarblommor!
12. Smultron!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar