tisdag 3 juni 2014

Hangaround


Mina närmaste väninnor anser att jag är lite "stel" och lite "kall"...
"Mrs Icecube".
"Fast vi älskar dig ändå, puss puss puss!"
Schysst.
Ok.
Jämfört med mina superemotionella, storgestikulerande, turbotungor till väninnor.
Så är det inte underligt.
Att jag bleknar lite vid en jämförelse;)
Uttrycker inte så många "Fabulous!!" "Wonderful!!" "Lovely!!" "Gorgeous!!" "Amazing" eller "Marvellous!!"
(Och ALDRIG på utrikiska!)
Jag är mer "Fint."
Och "Trevligt."
:)
Men jag menar det alltid!
En av mina fina (se där) väninnor säger alltid när hon tagit några sippar (klunkar) på sitt mousserande:
"Åååååh, jag blir så jävla tree-eeevlig av lite bubbel!" (Karlskrona-dialekt)
Hon är alltid trevlig (igen!) men det är klart, med lite bubblor i blodet blir vi väl alla lite mer av oss själva:)
Jag kan till exempel säga häpnadsväckande saker som "Jättefint!" och "Jättetrevligt!"

Men nu måste jag slå på stort och utbrista att helgen som gick var FABULOUS!!!
Vad är väl en bal på slottet?
Jo.....helt enkelt alldeles, alldeles WONDERFUL!
Jajamen.



Med i princip fem helt nyfunna vänner delade jag tre rum och kök, och ett kylskåp fullt med alkoholhaltiga drycker, i tre dygn!
Och det var något av det roligaste jag gjort på länge!
Vädret var LOVELY.
Det gjorde alltså inte märkbart ont att solen sken från en klarblå himmel hela vistelsen;)
(Inte förrän idag då det stramar lite i rynkorna;)
Jajamen.





Redan på torsdagen checkades det in och korkades upp.
Middag och diskodans.
På fredagen var första aktiviteten "Poolparty".
Eftersom jag inte är en av de invigda fick jag gå under namnet "Hangaround".
En roll som passade mig utmärkt.
Jajamen.
 



Två GORGEOUS blondiner på vuxendagis med ca 398 andra!
Jajamen.




Aktivitet nummer två samma dag: "Homeparty" med "Kungligt tema"!
Krävs kanske lite finurlighet och fantasi för att se hur vi uppfyllde klädkoden:)
Vad gäller killen till höger så ser man ju tydligt att han "håller håv"....
Jajamen.









1000 blåblodiga samlades på torget för att lyssna på bland annat stadens borgmästare.
Jajamen.







Och tänk vilken tur vi hade som hamnade på "Homeparty" hos just borgmästaren himself!
Med fru!
Jajamen.



Middagen var helt AMAZING!
Och visorna var till en början propert valborgsmässigtköriga och anständiga.
Sedan var det någon liten skånsk rockdrottning som sänkte ribban med "Det satt en flicka på Hälleberget".
Efter den gamla slagdängan brast fördämningarna och jag förvånas över hur många bitar på temat "Snuskigt-och-grovt-så-in-i-helvete" det finns!:)?
Men kvällen slutade inte där.
Nej då.
Den fortsatte - liksom föregående kväll - på slottet!
Jajamen.





På lördagen var det allvar.
Eller.
Det var väl meningen.
För de invigda.
Möten och sån't.
Jag, som bara var hangaround, skötte mitt åtagande - att hänga - till fullo.
Jajamen.



Hangaround var det ja.
Jajamen.






Några andra hangarounds var de söta Kalmar-pågarna.
De hängde hos oss hela tiden ;)
Jajamen.





Redo för lördagskvällens bankett.
Min blonda väninna gjorde en av de poser hon tycker är allra smakfullast.
Jajamen.





Knappt var halva förrätten tuggad och svald förrän det uppstod spontandans på stolarna;)
Jajamen.





Vad kan man säga???
MARVELLOUS natt!!!
Jajamen!




Söndag.
Städa.
Åka hem.
Lämna hela härligheten.
Det var ångest.
Jajamen.



Tack för en helt fabulous, wonderful, lovely, gorgeous, amazing och marvellous helg <3
Jajamen.





Mrs Icecube Hangaround.
It wasn't me;)
Jajamen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar