söndag 18 november 2012

Helg med gåtfullt budskap....

En väldigt aktiv helg.
Nästan stressig ;)
Jag och flickorna har gjort mycket tillsammans.

Igårkväll fick vi gäster.
En som både åt lördagsbarnmat och drack vin och en som bara drack, haha!
Och då syftar jag inte på den lille hunden ;)
Jättemysigt i alla fall!
Lite besviken på Så mycket bättre dock...
Magnus Uggla som gjort så många hits och knappt några av dem var med...
Astrologen - tack!!
Har jag älskat sen jag var liten.
Men Nitar och läder DÅ??
DÅ??


Några "gamla" bilder jag hittade, som inte har med nånting att göra, förutom att jag tycker de är fina:


Imorse gick vi upp tidigt.
M skulle spela handboll hela förmiddagen.
Det gick superbra!
Vann alla sina matcher.
Hennes systrar var som vanligt inte särskilt intresserade.
Efter drygt tre timmar av bus, lek och surfplattespel tittade E upp och sa:
"Vem vann?"
och på mitt svar "Vi" sa hon:
"Vilka är vi? De röda eller de gula?"
Suck ;)

När jag svängde in med bilen på min gata såg jag att grannen storstädade sin bil på sin uppfart.
Såg också att han tvättat den eftersom det rann vatten och skum längs trottoarkanten...
Jag skulle göra mig lite lustig så när jag öppnade dörren hojtade jag käckt:
"Står jag för långt ifrån? Eller du fixar det därifrån?"
Hehe.
Men.
Så klev jag ur och fick syn på något på gatan.
En linje, ett streck!?
Stängde bildörren och såg att någon ritat en parkeringsficka runt den plats jag brukar parkera min bil.
Med griffelkritor.
I några olika färger.
Log lite.
Några barn som lekt, tänkte jag.
Men så upptäckte jag...texten.
Den hade regnat bort lite men jag kunde ändå läsa de fem orden skrivna med rosa:
"HÄR PARKERAR ORTENS VACKRASTE KVINNA"

???

VEM har skrivit det?
När?
Och varför?
ÄR det barn som lekt?
Har det något med mitt jobb att göra? Någon som vill göra sig lustig över det jag gör eller rentav vill skrämma mig? (Fast då hade man väl lagt en bomb i min brevlåda...?)
Är det en granne som är sur för att jag parkerar just där?
Kan det vara ironi? Någon som i fyllan och villan i natt fått en briljant idé, som vet vem jag är och som tyckte att det var ett roligt litet skämt? "Och här bor den där ruggugglan, haha, vi skojar lite..."
Eller kan det helt enkelt vara så att det är någon som TYCKER att ortens vackraste kvinna parkerar just på den fläcken ;)?
Men vem F-A-N går runt med griffelkritor i fickan? I olika färger?? Nattetid?
Ja.
Det är verkligen ett mysterium.
Tills jag kommit på sanningen, tänker jag njuta av budskapet helt utan tolkning.
Det är ju ändå ganska smickrande ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar