söndag 4 november 2012

Mysbyxehelg....

Vilken "slappe-helg" vi haft...
Inga handbollsmatcher, inga "måsten", egentligen ingenting förutom kalaset i fredags kväll.
Har varit ledig i tre dagar.
Med betoning på ledig.
Jag känner mig alldeles försoffad.
Nästan förslappad ;)
Det som är bra med sådana här helger är att man kan ta emot fikagäster lite när som helst!
Så idag fick vi besök av barnens kusiner!
Barnen åt strössel med glass.
Eller i alla fall så blandade de ihop strössel, glass och chokladsås till en enda soppa så som barn brukar göra - och upptäckte att det såg ganska äckligt ut och skuttade ifrån bordet....
Jag försökte mig på ett gos med babykusinen men det gillade hon inte speciellt...
Jag har liksom glömt hur man gör;)
Och hon blev ledsen så fort jag höll henne.
Kan kanske bero på att jag åt vitlök igår?
Skyller på det hur som helst ;)
Men mycket trevligt med besök!

Vitlök ja.
Igår stod jag en timme vid spisen, gjorde färsbiffar på vildsvins- och fläskfärs.
Skalade och kokte potatis och blomkål och gjorde GOD brunsås.
Vi satte oss vid bordet och jag inväntade hurraropen.
Det blev tvärtom.
Den lilla sköt bort tallriken och sa: "Jag tycker inte om sån här mat."
Mellantjejen protesterade också men tuggade i sig halva portionen...
Den äldsta åt och sa att det var gott.
Men jag "hällde för mycket sås" på hennes mat...
Stöööön.
Vi åt på tio minuter, sen gick barnen och satte sig i soffan och jag stod kvar i köket med disken.
Varför ställer jag alltid upp så mycket när jag lagar mat??
Ikväll får jag äta de där resterna själv.
Barnen får köttfärssås och spaghetti (som jag också lagade igår när jag ändå stod i köket och grisade...;)...

Imorgon blir det fullt ös.
En vanlig måndag med andra ord.
Kort TV-kväll får det bli...
Ur mysbyxan och i arbetskläderna.
Jajamensan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar