lördag 3 november 2012

Jag kan ALLT om bilar!

Tretton små flickor.
På gårdagens 4-årskalas.
Tretton små raringar!
Herregud, vilken barnlek!
Så - nu ska alla äta korv med bröd!
Alla åt korv med bröd.
Så - nu ska vi sitta i ring och leka "Sång-påsen"!
Alla satt i ring och lekte "Sång-påsen".
Så - nu ska vi äta glass med chokladsås och färgglatt strössel!
Alla åt glass med chokladsås och färgglatt strössel.
Och så vidare.
Busenkelt.
Att som fyråring få vara värdinna på ett kalas - eller vara gäst på någon annans - är en perfekt övning i social kompetens.
De små gästerna kom finklädda till tänderna, stod och väntade på hallmattan, räckte över sina presenter till jubilaren, storasystrarna tog hand om deras jackor och skor, och flera stycken av gästerna tog upp sina små gåbortsskor ur en påse och satte på fötterna.
Och innan de gick hem tackade de för ett trevligt kalas!
Urgulligt!!

Baksidan av myntet - som vi alla så väl känner till - är att man är lite trött och grinig dagen efter en tillställning.
Så även mina flickor.
Men de har ändå lekt med kompisar mest hela dagen...
Pappa har varit här och fixat med ventilation och lampor, jag har organiserat lite bråte som jag dragit mig för att ta tag i...
Styrde upp i ena klädkammaren.
Det blev tomt och fint.
Just där.
För jag bara flyttade allt det där jag-inte-vet-var-jag-ska-göra-av till en annan del av huset.
Hm.
Sen var jag ute och sprang, eller mer joggade...
Väldigt skönt.
Njutning rent ut sagt.
Dock.
Fick jag lite ont i mitt ena knä efteråt!!!
Sån't pallar jag inte med.
Har fått det en enda gång förut.
Kan icke acceptera utan får ignorera.
Efter joggingturen hämtade jag E hos en kompis.
E läser på allt hon ser.
När hon satt bredvid mig i bilen läste hon på en knapp på instrumentbrädan: "V-O-L-T....volt! Vad är det mamma?"
"Tjaaa, nåt med ström..."
"Va?? Mamma, kan du ALLT om bilar????"
"Njaaa......inte riktigt kanske....."
"Jo, men du vet ju var man sätter i nyckeln och startar bilen, och alla de där spakarna, du kan ju JÄTTEMYCKET!!"
---
Oh yes.
Bara fråga mig.
Kan allt.
Om bilar ;)

"Så mycket bättre".
Vad kan man säga?
Magiskt.

2 kommentarer:

  1. ;) skönt att ha koll... på nästan allt! :) Ted

    SvaraRadera
  2. Jo mamma kan allt, är det någon som vill beställa ett stormkök ?

    SvaraRadera