onsdag 19 februari 2014

Dagens dumheter.

Sista timmen på jobbet igår höll jag på med det.
Första timmen på jobbet idag höll jag på med det.
Att knåpa ihop - uppdatera - en blankett, en tillståndsansökan.
Inget avancerat, men datorn var bråkig.
Därför tog det tid.
Och jag är ingen expert.
På det där.
Men jag är i alla fall ingen robot.
"Fyll i siffrorna i fältet så du kan garantera att du inte är en robot".
Står det ibland.
När man ska kommentera saker.
Men alltså....
Jo.
I alla fall.
Blanketten.
Var nästan helt färdig, skulle bara göra en liiiiiiiiiten ändring.
Vad händer då?????
Muspekaren får flipp, texten skjuts nedåt i dokumentet, sida efter sida matas fram och jag bara:
"Hjäääääääääälp!!!"
Och vilken tur.
Precis utanför mitt rum stod en IT-kille.
Jag släpade in honom till min dator och fäktade hysteriskt.
Han tittade på skärmen.
Han tittade på mig.
Han harklade sig försynt och sa "Hrmhrm" och lyfte bort en pärm som jag öppnat och råkat fälla upp på Enter-knappen....
Jag ville sjunka genom golvet.
Han lovade att inte berätta för någon.
Sure.


Att jag blev så uppriven av just blankettillverkarsituationen berodde inte enbart på mina bristande datorfärdigheter/uppenbara datordumheter.
Nej.
Jag hade även glömt snusdosan hemma!!!!
Gaaaaaahhhh!
DET var ett riktigt bekymmer.
Fick tigga till mig tre påsar av min chef.
(Han gick inte med på det alldeles direkt så jag fick darra lite på läppen för att han skulle förstå....)
Och så la han över dem i en dosa där det funnits lössnus.
Jag fick således liksom putsa av påsarna innan jag stoppade dem i munnen.
Hade ju varit snyggt med snuskorn på tänderna.
Framförallt till klänningen jag hade idag....
Å andra sidan hade det kanske inte varit alldeles fel?
Med tanke på att jag hade - eller rättare sagt fick - världens längsta och bredaste maska på strumpbyxan.
Tyckte att strumpbyxorna halkat ner eller kändes lite korta i grenen så jag gick in på toaletten för att åtgärda.
Tog ett rejält grabbatag i linningen och drog upp.
RITSCH.
Hm.


Annars har det inte varit några direkta incidENTER.
(Sen i fredags då....)
Tränat mycket.
Typ varje dag.
Och jag har inte längre ont i axlarna och nacken!!!!
Det är borta!!!
Beror nog på att jag har ändrat några grejer i min arbetsmiljö men också att jag tränar andra saker.
Skit samma!
Skönt är det i alla fall.
Att slippa värken och smärtan :)


Nej.
Klockan är mycket.
Dags att trycka på Enter ;)
Eller inte.
Kanske.


(Hur jävla dum får man bli? Jag skäms fortfarande...... suck.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar