tisdag 4 februari 2014

Trött

Hur kan man vara så trött.
Som jag är.
Just nu.
Jag skulle kunna sova hela dagen.
Känns det som.
Jag går ju faktiskt - oftast - och lägger mig i tid.
Men man ska ju somna också.
Det är där det fallerar.
Jag är mätt.
Jag har tränat.
Jag läser en stund.
Släcker lampan.
Mm.
SOV DÅ!!
Nej.
Inte ikväll heller.
Klockan passerar midnatt.
Och ringer för tidigt.
Jag ställer om den - så otroligt korkat!! - och blundar liiiiite till.
Idag höll jag på att glömma ställa om...
Då hade jag kommit till jobbet vid lunchtid.
Och fått jobba till åtta ikväll.
DET är jag ju inte så sugen på...
Det är några veckor sedan jag hade sovmorgon.
Varit mycket med barnen och handboll.
Och så fick jag ett mail.
M har handbollsmatch, tredje helgen i rad, på söndag.
Samling åtta!!!
Hurrraaaaa!!!
Men intresset överväger.
Jag vill titta på hennes matcher...
Kan man köpa sömn?
Berätta i så fall var...
Tar en pall.....

4 kommentarer: