onsdag 12 februari 2014

Nut funny but flappy

För att det inte ska uppstå fler incidenter (incident = arbetskamrat bjuder på kaka innehållandes nötter) har jag gjort ett förtydligande.
Fast den tredje och sista raden har inte jag skrivit...

Igår tog jag med en muffins till jobbet.
Tänkte att jag skulle äta den till eftermiddagskaffet, noga och långsamt, medan alla tittade på;)
För att de liksom skulle få känna hur det känns.
Varje gång.
Jag sitter och tittar på.
Medan de andra smaskar i sig.
Nötkakor:)
Tyvärr satt jag helt ensam vid fikabordet.
Typiskt.
Fick inte riktigt den effekt jag hade tänkt...:)

Min chef fyller år idag.
Plötsligt susade han förbi mitt rum och ropade:
"Kom! Du måste hjälpa mig!"
Jag sprang efter, ut i fikarummet.
"Vad ska jag hjälpa dig med??"
"Vi måste vispa grädde och skära upp kakan!"
Vi??
Men.
Ja.
Det är ju ändå födelsedag;)
"Inga nötter i den här va?" frågade jag glatt och förhoppningsfullt.
"Nej nej, bara Polly!"
YES!
Plopp.
Nåt nötaktigt trillade ur kakan när jag skar i den.
"Men.........vad är det HÄR då??" sa jag och kände en begynnande humörsvängning.
"Hmmmmmmmm......jag får ringa min fru.........."
Det var cashewnötter.
Jaaaaaaaaaaaaaa.
Tog den största biten.
Och blev skitmätt.
Bara för att...;)

Det är inte min telefon nedan.
Men tillhör någon jag känner.
Den skulle man vilja lägga vantarna på;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar