onsdag 25 juni 2014

Nu vänder det :)



Jag avskyr när folk uttalar de tre orden.
Men tyckte ändå rubriken passade;)
Dels för att det är sant, nu blir dagarna kortare, men dels av förhoppning, att nu blir det snart en lugnare tillvaro.
Men hur kunde jag tro att tempot skulle dras ner först efter skolavslutningen och sedan efter midsommar?
Trodde jag verkligen på det?
Eller är jag bara lite...korkad...?







Midsommarafton 2013.
Vädret var väl inte toppen - som synes - men likväl var sommarklänningarna på:)
Pratade med en väninna en kväll efter träningen.
Hon sa: "Minns du när vi firade midsommar hos oss 2005, och vilket väder det var den dagen? Har det ju inte varit sedan dess!"
Med "vilket väder" menade hon att det var strålande sol hela dagen och sjukt varmt.
Första och enda gången hittills en midsommarafton som jag pustat och stönat över att det varit för varmt!




Midsommarafton 2014.
Firade jag inte med mina blommor.
Och den obligatoriska midsommarbilden ville de knappt ställa upp på.
Kanske för att vi inte hunnit byta om innan de åkte iväg ;)?
Tja.
Flickorna är ju lite fåfänga.
Undrar var de fått det ifrån;)?




Min midsommarafton i år avslutades med utgång i Malmö.
Har jag faktiskt aldrig gjort!
Mina midsomrar har nästan uteslutande firats i någon trädgård med midsommarstång, små grodorna och jordgubbar.
Men nu provades något nytt - efter nästan 40 år, haha!
Och jag hade kalaskul :)
God mat, iskall Skåne och trevligt sällskap!





Och jag stannade i söderns land hela helgen...
Bara slappade och blev serverad finfin mat och dryck:)
Och såg en hel del fotboll på TV.






<3

Idag var det L:s sista dag hos dagmamman.
Och en tioårig tradition tog slut.
2004 lämnade vi in första dottern och idag checkade vi ut.
Vi var där hela familjen och överlämnade tapperhetsmedalj, blomkvast och presenter.
Jag gråter inte speciellt ofta.
Men när det händer blir jag alltid lika förvånad!
Tog bara ett steg över tröskeln till dagmammans hus och då vällde tårarna upp i ögonen!
Flickorna stod med gapande munnar: "Mamma, varför GRÅTER du?"
"Jag tycker detta är så sorgligt, BUUUÄÄÄHHHH."
Jag tycker inte om separationer.
Så är det bara.
Men vi är väldigt nöjda med våra tio år - ångrar inte en sekund att vi valde vår dagmamma <3
Mina döttrar har haft väldigt fina år hos henne.
Men nu inleds en ny epok.
Från och med nu har man inga småungar.
Man har tre SKOLflickor!
Jisses. 

11 veckor kvar till Midnattsloppet.
Har tränat varje kväll den här veckan.
Sprang en runda efter jobbet idag till exempel.
Bra tempo, låg strax under fem minuter i snittid per kilometer de första fyra kilometerna, sen "25 minuter, du har sprungit 7,06 km...."
Excusez-moi?
"30 minuter, du har sprungit 13,36 km....."
Jävla skit-gps.
 

Ikväll har det inte funnits tid för fotboll.
Ja.
TV:n står på, men jag lyssnar bara.
Fotbolls-VM saboterar verkligen min nattsömn...
Mellan lördag och söndag sov jag tolv timmar (som jag gör varannan helg typ), därefter har jag sovit i snitt 5-6 timmar per natt.
Kanske lite i underkant men dels har jag haft förfärligt mycket att göra på kvällarna efter jobbet och dels har jag.....tittat på fotboll:)
Och det är inte slut än, varken kvällssysslorna eller VM.
Men....snart semester!!!
Åh vad jag längtar.
Mer än jag någonsin gjort tror jag.
Ska bli så SKÖNT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar