torsdag 26 juni 2014

Börja om från början....

Sådär ja.
Då var huset städat.
Sängarna renbäddade.
All tvätt tvättad, struken och tillbaka i garderoberna.
Jag har fyllt på kylen.
Döttrarna kan komma.
En halvtimme, knappt, efter deras ankomst, kommer hela huset att vara upp-och-ner igen.
Lönt;)


En vanlig vardagskväll hos radhusmamman;)



Vi har varit gottesugna på jobbet hela veckan.
En av mina arbetskamrater har plundrat min handväska på tuggummin och Läkerol.
Det är han och barnen;)
Finns sällan ett tuggummi kvar när jag känner för ett.
Tur att man får ha sitt snus i fred.
Oftast.
Finns några stycken som vet att jag alltid har;)

Men igår.
Sa en annan arbetskamrat "Jag kanske skulle baka en kaka och ta med till kaffet imorgon?"
Det blev tyst runt fikabordet och alla stirrade med bedjande ögon på henne.
Det var svar nog.
Imorse noterades en rabarberkaka i fikarummet;)
Kan säga, att hon blev "Månadens arbetskamrat"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar