söndag 7 oktober 2012

Gröna fingrar ;-)

Mamma och pappa bjöd på middag i kväll.
Fullständig lyx.
Mammas pannbiffar och makaroner.
För vi har har haft en hektisk dag.
Idrott, ekonomi och biologi har stått på schemat...

Samling med M:s handbollslag 08.15.
I karavan körde vi söderut.
Bra.
Hann vi lyssna på många 90-talslåtar.
Fast inte på så hög volym.
L klagade på att hon mådde illa när vi spelade högt.
Just det.
Tänkte inte på att hon blir åksjuk ibland.
Inga extrakläder packade.
Hmm.
M och E fick hjälpa till att placera henne i mitten av baksätet så att hon kunde titta på vägen.
När vi kom fram till orten där handbollssammandraget skulle gå av stapeln verkade L må bättre.
Det skulle jag aldrig tänkt.
Vi gjorde en storstilad entré nämligen.
L kräktes lite på gympasalsgolvet...
Folk såg rädda ut.
Med våtservetter torkade jag unge och golv medan jag halvhögt mumlade:
"Hehe, hon är bara åksjuk, hehe, ingen fara..."


Tre matcher spelade stortjejen idag.
I första matchen åkte de på storstryk trots att min M gjorde FYRA mål!!!
Jag skrek och tjoade så att E och L skämdes för mig.
Som tur var körde jag inte "Jag-har-gjort-mål-gesterna" som jag brukar göra när jag gjort mål i innebandy ;)
Efter det hade jag individuella samtal med var och en av flickorna i laget.
Det gick ungefär ut på att jag bad dem vara lite mer egoistiska och skjuta istället för att passa.
Det fungerade!
Vann de andra två och spelade bara bättre och bättre!
Jättekul!
(Måste bero på mitt coachande:)

Limpmackorna gick åt.
Som smör i solsken.
Mitt termoskaffe också.
När jag precis hällt upp en kopp tog E tag i min arm och skakade den: "Mamma, mamma, titta!"
Mmmm.
Fler våtservetter gick åt.
Sen hällde M ut halva sin vattenflaska över mig (nja, kanske inte så mycket, men ändå)...
Kändes ungefär som efter en helkväll på lokala danshaket.
Då brukar folk spilla överallt utan kontroll tycker jag...
När jag packade upp våra smörgåsar kunde jag inte låta bli att snegla på vad de andra föräldrarna tog fram.
Till vänster om mig: Ballerinakex...Mhm...
Till höger: Pågens minikanelsnäckor...Mhm...
Så till sist fick mina barn köpa varsin godsak i kiosken.
Jag har en enorm karaktär...

Körde direkt från handbollscupen till köpcentrat.
Alla behövde jeans.
Gick på löpande band i provrummen.
Som i Sällskapsresan II - Snowroller, i scenen när familjen ska ta foto till liftkorten...
In.
Ut.
In.
Ut.
IN!!
UT!!!

Hemma vid 16-tiden, plockade fram de gröna fingrarna och planterade perenner vi först grävt upp i min gamla trädgård.
Gick som smort.
Flickorna tyckte det var jätteroligt att få hjälpa till.
Ska bli kul att se hur de ser ut till våren.
Växterna alltså.

Morgondagen kommer att rusa på i samma tempo så det är bäst att gå och lägga sig i tid.
Det är jag riktigt usel på.
För att inte säga värdelös.
"Ska bara..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar