fredag 5 oktober 2012

Omedelbar hemtrevnad!

En hektisk eftermiddag går mot sitt slut.
Snart soffläge.
Flickorna har flyttat in idag.
De verkar stormtrivas.
De gör sina avtryck.
Bokstavligt talat.
Skor som sparkas av på hallmattan.
Och ligger kvar där.
Smulor under bordet.
Pennor, papper, snoddar och annat som ligger överallt.
En ögonskugga - man kanske skulle handla leksakssmink i fortsättningen, verkar sitta som berg - chockrosa! som tappats ut på nya parkettgolvet...
Ja.
Välkomna till mitt visningshem tjejer.
Som nu blivit ett verkligt hem;)
I några dagar har jag levt i en inredningskatalog.
Nu...bor jag snarare i ett hem!
Små flickor som pysslar runt i sina nattlinnen och myser.
Lillskruttan spelar nintendo.
På sitt rum, på E:s rum, i soffan.
E säger att hon går vilse och utbrister med jämna mellanrum:
"ÅÅÅHH, sååå fiiiint!! Herreguuuuud, det är inte sant!"
M har stängt in sig på sitt rum.
Jag vet inte vad hon gör, men det verkar som om hon trivs.
Bra.
Allt är som det ska.
Jag har längtat efter mina töser.
Nu är de här.
Allt är gulligull och rosa moln.
I morgon är det nog som vanligt.
Skillnaden är att vi kan stå på varsin våning och skrika på varandra, haha!

L har varit på barnkalas ikväll.
M har haft en klasskamrat på besök och E följde med en kompis hem efter skolan.
E:s kompis mamma frågade om vi skulle gå och äta en pizza tillsammans under tiden L var på kalas.
Bra idé!
Min spis har ju inte kommit på plats...
Så jag övergav mitt vanliga fredagsplace och provade något nytt;)
Gick bra det med!
Jättetrevligt!

Nu - vin, godis och X-Factor.
Finfin fredagskväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar