söndag 21 oktober 2012

Nu bor vi på landet!

Klockan tio kom den första.
Klockan elva den andra.
Och halv ett nummer tre och fyra.
Sju små flickor var det i huset sen!
Några spelade Nintendo, några sopade lekplatsen (!) och några sminkade sig...
Jag hade kökstjänst.
Mest.
Lunch och mellanmål till en halv klass :)
Mellanmålet var klurigt, två glutenintoleranta nämligen.
Men kom på att jag hade glutenfritt mjöl!
Så jag provade att baka en kladdkaka.
Tog den varm från ugnen och satte rakt ner i picknickkorgen (en City Gross-bag...) tillsammans med vispad grädde i plastburk, saft på flaskor och kaffetermos.
Och så promenerade vi alla åtta till en lekplats lite längre bort från huset.

Sådan skillnad mot att bo mitt i city :)
Det fanns bara smulor kvar i formen efter fikastunden.
Sockerkicken satte fart på flickorna.
Hängde som akrobater i klätterställningen, lekte kurragömma och klättrade i träd.
Dock inte jag.
Nej, nej, nej.
Satt och tog det lugnt i höstsolen med en kopp kaffe...
Skönt.
Men efter två timmar blev det kyligare.
Jag fick med mig flocken hem - tog ett tag att få ner dem från träden - för att ta tag i det "tråkiga".
Städning av barnrum innan alla föräldrar skulle komma och hämta.
Men förvånad blev jag - det var redan städat och klart!

Söndagskväll = Solsidan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar