måndag 10 mars 2014

Beachpanik i stugorna när solen tittar fram?


I fredags var jag ute på spännande uppdrag hela förmiddagen.
Spännande och VIKTIGT!
Det syns på den extremt gula jackan.
Då är det nämligen allvar.
Dock är babyrosa jumper med matchande pärlhalsband kanske inte så skräckinjagande...?



Och direkt efter jobbet var det After Work.
På mitt jobb har vi missat vad After Work egentligen är.
Tanken är väl om jag inte har alldeles fel, att man ska ta en öl eller två mellan låt säga klockan fem och sju?
Sen går man hem till sin familj och äter tacos, häller upp lösgodis i en skål som man sätter på soffbordet samt tittar på något underhållningsprogram för hela familjen på TV?
Så har det aldrig blivit.
Men i fredags tog jag det lugnt och var säkert hemma före tolv....;)







Till mig <3



Lördagen gick dock verkligen i familjelivets tecken.
Simskola, barnkalas, handbollsmatch och familjemiddag.
Jag borde utnämnas till logistikminister...

Supergod mat och melodifestival <3
Och man hade egentligen inte behövt äta förrän på onsdag....

Men det gör man ju ändå;)


Söndagen var underbar!
Vilket ljuvligt väder!
Alla flickorna lekte med varsin kompis så den enda logistik jag behövde fundera på var lämning och hämtning.
En stund i solen fick mitt vinterbleka ansikte.
Så i stället för blåtransparent blev jag lätt grisskär.
Frågan är vilket som ser bäst ut?


Det märks att våren är i antågande.
Av flera olika anledningar.
På jobbet märks det på grund av alla dieter och träningsdiskussioner.
LCHF, 5:2 och pulver och allt vad det är.
Själv kör jag "jag-äter-vad-jag-kommer-över"-dieten.
Och tränar varannan vecka.
Funkar utmärkt:)
Dessutom har jag bantat vad jag ska i mitt liv.
Och nej, jag behöver inte heller.


Jag har en arbetskamrat som säger att hon aldrig tränat i hela sitt liv för att hon tycker att det verkar så tråkigt;).
Men att hon nu har börjat få problem med nacke, axlar och rygg - en klassiker...
Jag skickade iväg henne till massören och nu har hon på allvar börjat fundera på vad hon skulle kunna tänka sig att prova för något.
Jag mailade "Utmaningen" (tre övningar varje dag i 30 dagar) till henne för ett tag sen, men den kunde hon inte göra på grund av att det var för liten text.
Hahaha!
Igår såg hon Fåret Shaun (underbart barnprogram) med sina barnbarn.
Fåren på gården skulle få det tjocka fåret att börja motionera.
De hängde en bakelse i ett metspö och lockade upp tjocka fåret på ett löpband med bakelsen.
Då sa arbetskamratens svärson att det kanske var så man skulle få henne (min arbetskamrat alltså) att börja träna;)
Hon älskar kakor men är absolut inte "tjocka fåret";)
Det handlar mer om att hon inte ska gå med värk i resten av livet...
Idag berättade hon dock att en annan arbetskamrat och hon ska börja gå till vårt gym.
"Oj??" utbrast jag "Ska du äntligen börja med något?"
"Ja" sa hon. "Och så har jag tänkt lite praktiskt. Ska ju renovera mitt badrum och behöver någonstans att duscha!"

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar