onsdag 5 mars 2014

Glitter, glamour och nord och syd!

 Den årligen återkommande Guldfesten.
Gick av stapeln i fredags.
Hade planerat in en halvtimmes power-nap efter jobbet för att komma i form.
Den krympte till en kvart.
Men i form kom jag ;)
Ändå.
Fullt ös från första stund.
Guld i klänningen, vin i glaset och musikunderhållning i hög klass.
Just det, en hel rad med priser till duktiga företagare delades också ut förstås, men mitt fokus låg på party!
Vi dansade och sprang till baren, dansade lite till och sprang till baren igen.
Det märktes.
När jag på ostadiga ben och höga klackar vinglade hem genom natten;) vid tvåtiden...

Jag hade tänkt träna på lördagen.
Klockan tio.
Hahaha!
Vilket skämt.
Däremot var jag tvungen att städa efter en vecka med barn i huset.
Det gick trögt.
Städade lite, la mig i soffan, städade lite till, la mig återigen i soffan.
Längesen jag var så BAKIS!!
Stackars mig.

Framåt eftermiddagen var det dock dags att skärpa till sig.
30-årsfest på agendan.
Tja.
Jag är ju inte den som är den...
Dusch, smink, ny outfit och så var man på gång igen!


 Unga väninnans sambo fyllde 30.
I ungefär 11 timmar var jag med och firade det:)
Massor med god plockmat, bubbel, tequila (hm), intressanta samtal och utgång.
Gick lite stadigare hem denna kväll (kroppen vänjer sig?) och dråsade i säng fyra....

Gaaaaanska sliten när jag vaknade vid halv tolv på söndagen:)
Men testade ändå att jogga en liten vända.
Det gick bra och jag fick nya krafter.
Kände mig så pass pigg att jag körde söderut.

Där väntade nämligen en superb måltid på mig.
Och ett glas vin;)
Stackars min kropp.
Men ingen dans.
Det blev istället kväll i soffan med TV1 och fint sällskap;)
Och igår hade jag semester.
Eller.
Semester?
6 timmar på Gekås...
Med köpsugen 11-åring.
Kan diskuteras om det är att "koppla av".
Men hon hade önskat sig en dag i Ullared i julklapp.
Och vem kan motstå en sådan önskan?
Jag hade inte varit där på 15 år så det var väl dags...
Det såg sig ganska likt ut.
Den gamla parkeringen, de gamla byggnaderna runt själva varuhuset.
Fast inuti var det inte likadant.
MYCKET större än förr.
När jag växte upp hade vi sommarstuga några mil därifrån.
Därför har jag varit där många gånger som barn och tonåring.
Tyckte att det var superspännande att åka dit för att se om man kunde göra några "fynd".
Kvällen innan man skulle dit hade jag svårt för att somna och samma morgon som man skulle dit var jag upprymd och hade pirr i magen, haha!
Exakt.
Så.
Kände min dotter.
Hon var i extas!
Äpplet faller inte långt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar