måndag 17 mars 2014

Solig helg och grå måndag. Tvära kast;)


Jag har varit på minisemester.
JAG.
Har varit på minisemester!
Jag fick frågan av några nya vänner, om jag skulle ha lust att följa med på en liten helgutflykt!!
Om jag skulle ha lust???
Helgutflykt?
Köra utanför 50-skyltarna?
JAAAAAAAAA!!!!
Sagt och gjort och bokat så lämnade vi Skåne tidigt i lördags morse för att före lunch anlända till Göteborg!
Ett soligt Göteborg!
Ett Göteborg fullt med folk överallt och med massor av butiker och restauranger och aktiviteter!
Nu skulle jag dock inte shoppa något (väntar ju fortfarande på den där fortkörningsboten....) utan jag fungerade mer som en ledsagare åt en lite yngre shoppingsugen dam;)
Och jag är imponerad.
Hon är ett ämne....;)







Två mysiga dagar då vi bara gjort roliga saker, ätit god mat och absolut inte stressat.
Det har med andra ord varit en riktig "må-bra-helg".
Och för övrigt, så mår jag bra!
För ovanlighetens skull, så mår jag bra!
Så jäkla skönt!!!







Under tiden jag bodde på flott hotell med både toalett och dusch och tv,
så var mina barn <3 <3 <3 med sin pappa på den årliga "vintertältningen".
Hm.
Jag skulle aldrig komma på tanken att tälta på vintern.
Förresten skulle jag aldrig komma på tanken att tälta överhuvudtaget:)
Fast flickorna älskar det!
Tur att de har en pappa med det intresset.
Så står jag för andra intressen :)




Och samtidigt i Åhus: pappa inspekterade stranden inför den stundande badsäsongen ;)



Som sagt.
Jag mår bra.
Och med kroppen och själen i balans och fina minnen från helgen rattade jag i morse bilen till Bilprovningen...
Ja.
Egentligen skulle jag gjort det förra fredagen, men missade den bokade tiden.....
Som jag redan betalt.
Men får betala för igen.
Suck.
Nåväl.
Något försenade (säkert från sin kafferast) vinkade två killar in mig genom porten.
"Vet du var du har varningstriangeln?" sa den ene medan han med ett överlägset leende sneglade på den andre.
"Ja?!" (Varför skulle jag inte veta det??)
"Har du nyckel till dragkroken?"
"Ja?!" sa jag och letade i myntfacket.
Fuck.
Den låg inte där.
"Det gör inget" sa den ena killen.
Men så kom jag på.
Drog bak passagerarsätet så långt det gick.
Stoppade in handen och plockade fram två pennor, ett hårspänne, ett mynt, en kapsyl, ett kolapapper och....aha!....nyckeln till dragkroken! Ta-daaa!

Sedan satt jag under tystnad och höll tummarna så hårt det bara gick.
Tystnad.
Tystnad.
Och tystnad.
Piuh.
Kunde det verkligen vara sant??
Nej.
Varför skulle jag ha sådan tur...?
"Parkeringsbromsens bromsverkan är otillräcklig."
WHAT??????
För 15 336 svenska riksdaler åtgärdades parkeringsbromsen i maj i fjor!!!
För ytterligare 1720 kronor utfördes "Felsökning av parkeringsbroms" kort därefter eftersom bilen - efter "Byte främre handbromswire" och "Ombyggnad handbromsjustering" - inte gick igenom efterbesiktningen....
"Du har en oljeläcka från motorn också. Se här!"
Men, men, men, vänta nu här....
"2013-04-05:
Kontr oljeläckage
Byte främre tätningsring vevaxel
Byte oljepump, losstagen transmissionsrem/kedja
Byte tätningsring för oljepump...." etc. etc......
Alltså.
Ska samma fel uppstå efter mindre än ett år???
Körde raka vägen till bilverkstaden - den AUKTORISERADE - med besiktningsprotokollet i högsta hugg och körde upp det under näsan på den stackars killen bakom disken.
"Vad är det här????????" sa jag.
I en inte så jättetrevlig ton.
"Jaaaa....eh.....jaaaaaa....vi får titta på det......"
MMMMMMMMMMMM.

Så.
Den sköna känslan från helgen var som bortblåst.
Jag FIXAR inte mer utgifter nu.
Någon gång måste det vara noooooooog.
Känner jag.
Men.
Sjönk in i mina arbetsuppgifter och efter en god "mamma-lunch" (godsaker mamma stoppat i min frys) så var jag glad och trevlig igen:)
Strax före eftermiddagskaffet då jag återigen satt försjunken i något ringde min privata mobil.
Ett nummer jag inte kände igen.
Jag svarade.
Dumt.
"Heeeeeeej *mitt förnamn, mitt efternamn*, stör jag?"
(Fan.)
"Njaaaaa.....jag jobbar."
(De flesta människor gör ju det den här tidpunkten på dagen liksom....)
"Jahaaaaaa, jag kan återkomma?"
(Nej, för helvete...)
"Nej, vad gäller det?"
"Okej. Jo.....bla bla....säljsnack, säljsnack....sååååååå bra erbjudande......säljsnack, säljsnack....."
Jag försökte bryta.
Det gick dåligt.
"Okej, men jag är inte intresserad. Tack. Hejd...."
"Hur kan du INTE vara intresserad *mitt förnamn*?"
"Jag har inte råd. Tack. He...."
"Inte RÅD??? Det är ju jättebilligt! Har du tänkt på konsekvenserna? Varför har inte du, *mitt förnamn, mitt efternamn* RÅD?"
(Det kan väl du verkligen ta och skita i!!!!)
Och så malde han på.
Jag stod på mig och till sist sa jag:
"Du. Jag är inte dum i huvudet. Men jag vill inte ha ditt erbjudande....Och.."
KLICK.
Han la på;)







Ja ja.....
Det är ju vår på gång.
Ljusare tider.
Även för mig.
För första gången på lång tid:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar