onsdag 3 september 2014

Semesterminnen


Sista arbetsdagen före semestern.




Ja. Och därifrån var steget inte långt till semesterns första Innis & Gunn;)




Vi inledde med lägerliv låååååångt ute i skogen.






Fotbolls-VM var igång.
(Notera de vintervita benen;)
Mina alltså.




Ett måste före avkopplingen: Hängrännerensning.
Är ungefär lika roligt som det låter.




Men vad tusan!!




Trädgården i sommarskrud.




Äntligen på väg till stugan första måndagen på semestern!






Incheckning!



Sedär.
Där kom solen.




Och bästis A.
Och hennes tre små.






Vi höll oss flytande:)




Nja.
Inte heller tisdagen bjöd på bikiniväder.
För oss frusna vuxna ska kanske tilläggas...
Men en Staropramen, behöver det inte vara badväder för;)




Träningsentusiaster!




Shopping är en bra regnaktivitet;)






Det blev sol och kubb och vin med bästis S.
Eller unga väninnan som hon också lystrar till.






Jodå.
Kaminen behövdes en dag.








Första riktiga stranddagen.
Som jag längtat!




Hm.




Och så kom fina familjen A-R.




Och bästis M.




Andra semesterveckan deltog jag och pappsen i SM.






Och strandhäng alla dagar därpå!






Den årliga beachhandbolltureneringen!




Vecka tre var vi på hembesök igen.






Barnsemestern avslutades med ett besök på lekland!!


Och.
Lite tvätt.




Trubadurafton!






Stughäng med unga gänget!







Nattklubbsbesök med partykillarna H & F!




Pulled Pork-kalas.
13,5 timme väntade vi på köttet!
Men det var det värt;)
Sjuuuuuuuk hetta den dagen. Pust!




Födelsedagskalas för E <3 som fyllde åtta!




Svägerskan, brorsonen och brorsan var några av gästerna!




Och givetvis ingick ett kvällsdopp efter kalasmaten!




Jag tappade ett tanklock.
Suck.
Men med hjälp av god vän löste det sig snabbt och lätt.
Jag kunde lägga locket på;)






Utflykt till staaaaaan.
Unga vännen S fyllde år!




Och på kvällen blev det allsång.
Med Danne Stråhed.
Men jag såg honom inte.
Han är ju så liten.




Årliga sommarfesten hos fina familjen S.




Jag hade bestämt innan att jag inte skulle cykla hem halvfyra, som förra året.
Gjorde jag inte heller.
Cyklade hem kvart i fyra...
Gick strålande efter några glas Fireball.
Eller inte kanske.




M-dag <3
Hon önskade Emporiautflykt.
Hennes mamma var inte motvillig;)




Eldkvarn på torget på sommarorten.
Med mamma, pappa och morbror <3




E-dag <3




Och fin middag.






Danmarksresa.
Unga vännen Z:s pappa brukar fira sin födelsedag så.
Mycket trevligt men sjuuuuuuukt varmt även denna dag.




En golfrunda med golfproffset G.
Att jag ens fick följa med i bollen;)
Men efter några tips gick det riktigt bra!




Lilla L:s sexårsdag <3






Trubadurkväll ännu en gång, fast med unga gänget.




Och så blev det efterfest med lustiga hattar, 90-talstechno och jacuzzibad.




Åter till stugan och besök på finfin fiskrestaurang!







Loppisbesök.




Och träningsläger.
Jag var mörbultad i fem dagar efteråt.








Semesterns sista dag firades (?) med ett restaurangbesök på en grannort med unga gänget.
Otroligt fin kinabuffé!




Och nu - en månad senare - sitter man på sitt kontor igen.
Tur att inte minnena bleknat lika mycket som solbrännan;)
Sammanfattningsvis - semester 2014 var mycket bra!
Jag är supernöjd!


Och julen låter inte vänta på sig....
Min äldsta dotter har sålt jultidningar i en vecka!
Hon är mycket energisk och företagsam.
När hon kommer på fredag är det min tur (?) att välja och vraka.
Från telefonsamtal igår:
"Mamma, det har kommit en ny bok av han, du vet, han som skrev den där "En pojke som heter Pelle' som du tyckte var så bra!"
Hahaha!


Avrundar med två saker jag lärt mig:
1) Titta rakt fram när du går. Det kan kosta dig ett jack i örat annars. Om det skulle råka hänga en ph-lampa i vägen.
2) Blås inte upp en ballong när du samtidigt har en påssnus i munnen. Det kan framkalla ett baksug som med blixtens hastighet förflyttar påssnusen från läppen till halsen. Så onödigt att kvävas på ett barnkalas. Onödigt annars också. 

1 kommentar: