torsdag 11 september 2014

Valfeber.


Jag längtar till lördag.
Då ska jag sova ut.
Det har varit MYCKET den här veckan.
Mycket på jobbet, mycket hemma.
Fast bättre det.
Än att inget ha att göra.
Om jag får välja.

Välja ja.
Snart är det dags.
Jag har redan gjort mitt val.
Förtidsröstat.
Smidigt.
Så jag inte missar.
Det var nära en gång.
Kom på det tio i åtta den söndagen.
Helt otroligt att jag kunde glömma.
Allt handlar om valet, var man än står, går och sitter och tittar.
Val, val, val.
Till och med flickorna pratar om det vid middagsbordet.
M: "Jag ska inte vara moderat längre..."
(Nej, det har du ju säkert varit i tre dagar nu, så det är dags att byta...;)
M fortsatte: "Jag hejar på Folkpartiet, tycker att dom är bättre!"
"VA? Är dom?" sa E förstrött och fortsatte tugga på sitt grillade kycklinglår...
L: "Folkpartiet??? VA??? Jag trodde att vi hejade på Malmö FF!!!"





2012: Obligatorisk incheckningsbild i stugan.




2013: Den obligatoriska incheckningsbilden är försnillad (?) men en bilbild hittades.
(Jag ser förfärligt glad ut förresten....)




2014.



 
6, 4 och 9.
År.
 
 
8, 6 och 11.
År.

Tiden går fooooort.
Snart är de röstberättigade;)
Undrar vilka val de kommer att göra?
Ja.
Jag är inne i en period då jag tänker extremt mycket på just detta.
Hur jag påverkar mina barn.
Hur jag formar mina barn.
Och det är ju inte bara jag som gör det.
Det är lite läskigt.
Jag hade önskat att jag var envåldshärskare i deras liv:)

1 kommentar:

  1. Vi har också röstat idag...varje gång står jag där och ÖNSKAR att jag var mer påläst....
    Ja, det var ju en munter bild på dig, inte så du brukar se ut när man ser dig på byn precis ;-)

    Kram

    SvaraRadera