måndag 2 december 2013

Isrink för pilfink.

 
För några veckor sedan:
För vintervadare.

 
Status idag:
Inget för frusna häckar(e).
 
 
Då min utetermometer fortfarande är trasig har jag noll ;) koll på dagens aktuella temperatur.
Jag anade dock oråd på min korta promenad mot bilen i morse...
Lite sena var vi.
Ett barn kvar i soffan framför "Sunes jul", två på väg till skolan.
Jag och M skrapade is på varsin sida av bilen, utan vantar (begåvat), samtidigt som motorn stod igång.
Hade gått ganska bra om det inte vore så att även insidan av framrutan var täckt av is!!!
Grrrrrrrrrrrrrr.
Blev vitt och vackert i hela framsätet.
"Mamma, varför är det is på insidan??" frågade E från baksätet.
"Ingen aning" svarade jag lite lätt sammanbitet.
"Du kanske ska ställa bilen i garaget?" fortsatte den snusförnuftiga sjuåringen.
"MMMMMMMMMM......."
 
Nu står den där.
I garaget.
"AKTA BACKSPEGLARNA MAMMA!!" skrek L när jag körde in bilen i mitt pyttelilla garage som jag mer skulle benämna som redskapsbod...:)
Skulle vara angenämt om jag får ut den MED backspeglar imorgon.
Den kommer i alla fall att vara isfri.
Utvändigt.
Och invändigt.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar