måndag 9 december 2013

Smitreflexen ur funktion....


Sur.
Och med massor av spring i benen.


NEEEEEEEJ!!!
Skit också.
Jag var redan halvvägs inne.
Det gick inte att komma undan.
Fast jag lyckats två gånger förut då jag hamnat i samma situation...
Liksom, vänt på klacken och snabbt smitit ut utan att någon hunnit stoppa mig.
Men den här gången var det för sent.
Suck.
Stön.
Mög.
Jag ville INTE!

Jag tycker att det är tråkigt.
Det tycker att det gör ont.
Jag tycker att det är MENINGSLÖST.
Och jag får verkligen fokusera för att tankarna inte ska vandra iväg.
Nej.
Det handlade varken om gynekolog- eller tandläkarbesök.
Bara om.....YOGA!!
Det är julschema på träningen.
Julschema innebär att det inte är de ordinarie passen utan det kan vara typ VAD SOM HELST!
Som till exempel YOGA.
Jag borde fattat när jag såg de andra 35 kvinnorna gå in i lokalen med liggerunderlag ihoprullade under sina armar.
"Oj" tänkte jag naivt "Vad många som verkar ha ont i ryggen? Eller nåt..."
Så, istället för att få spralla loss och göra av med en massa överskottsenergi efter en stillasittande dag på jobbet, fick jag ligga som en värdelös gren på golvet.
Lugn konstig musik.
Lite böj och sträck hit och dit som inte var skönt.
När det var tio minuter kvar, och då hade jag tittat på klockan varannan minut!!, så lyckades jag åla mig ut genom dörrhålet och smita.
HA!
Som en ren protest stoppade jag in en snus så fort jag kom utanför dörren.
Barnsligt beteende?
Japp.
Men jag vill TRÄNA när jag går och tränar.
Inte ligga stilla och tänka på vad jag ska laga till middag, vilka julklappar jag har kvar att fixa, vad jag ska ha på mig imorgon....

(OBS! Absolut inget ont om yogaledaren eller så, en fullsatt lokal med människor som såg ut att njuta kan ju inte ha fel, det är bara det att yoga inte är något för mig... Jag ligger hellre i soffan och sträcker på mig...)



Tröst.
För utebliven träning.
Mammas skurna pepparkakor och en kopp te.


Mammas (och pappas såklart - det är givetvis han som stylat, han är minsann en riktig Ernst...)
 juliga hus!
Fick fira fredagsmys med mamma och pappa istället för med mina gamla kursare.
Vädret ställde in vår träff...


Mission julklappsinköp i lördags.
Det var soligt och fint när jag lämnade hemmet.
Men när jag kört i cirka tjugo minuter fick jag föra upp de snajdiga pilotbågarna i håret.
Snökaos!!
Snitthastighet: 50 km i timmen!
Stöööööööön.
Julklappsinköpen gick sådär.
Jag blev liksom handlingsförlamad :)
Så jag får göra ett nytt försök i veckan...


Julfest i lördags hos fina vänner i skogen!
(Vilken TUR att de bjudit en hårfrisörska då den ena värden behövde en sista hand vid frillan;)


Väldigt gott och trevligt!


Och sent som tusan...

Min PW-klänning luftades för tredje gången.
Nu har den snart betalt sig;)


Carl Larsson ;)?
<3


Läxläsning!
<3


Ljuvligt julpyssel som M glömde innan hon åkte till sin pappa.
<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar