torsdag 14 augusti 2014

Kristinas klädkammare!


Man får det i nacken.
När man slarvar med sömnen.
Speciellt på torsdagar.
Försökte tagga till.
Det var innebandy efter jobbet.
Jag och sju grabbar.
Två brandmän, två vaktmästare, två lärare och två.....ja, vad är vi.....pappersvändare;)
Jäklar vilket hästtempo det var idag.
Gick inte att mygla.
Jag var helt slut.
Som vanligt i och för sig.
Tur att mamma och pappa bjöd på middag efteråt.
Otur att E och L skulle drabbas av rabies ikväll igen...
I gårkväll var de nämligen helt JÄVLIGA.
Efter kalopsen skulle vi dela ut kalasinbjudningar.
Trodde det skulle vara en lagom kvällsaktivitet.
Sitta och småprata i bilen under tiden.
Det tog en och en halv timme!!
Dels för att flickornas kompisar är utspridda över hela socknen men även för att det skulle bråkas om vem som skulle lägga kuvertet vid varenda förbaskade brevlåda.
(Och dels för att vi fick jaga bort en tamkanin som satt mitt på en skitsmal grusväg som man inte kunde vända på. E fick hoppa ur bilen och jaga den medan jag krypkörde en meter i taget för att inte råka köra över kaninjäveln....Det fanns till och med en skylt bredvid vägen där kaninens ägare skrivit typ "Jag brukar sitta här så kör inte över mig". MEN???)
SUCK!
Så även onsdagen blev en lång dag.
En arbetskamrat sa att jag måste lära mig att djupandas.
När jag gått och lagt mig för att sova men inte kan somna.
Då ska man ligga och andas djuuuuupa och låååååånga andetag.
Gick sådär igår:)
Jag har för mycket i huvudet men ändå inget alls.
Underligt.
Så det blev sex timmars sömn.
Som vanligt.
På eftermiddagarna blir man därför gärna lite grötig i hjärnan.
Och lättroad.
Så lättroad att när en tidigare arbetskamrat, som gått i pension, hälsade på vid kaffet och sa "I söndags körde jag på en hjort" och en annan arbetskamrat replikerade "Det var väl inte så bra gjort" så brast jag.
Ut i ett gapskratt.
Så himla kul var det förstås inte.
Men på den nivån är det.
En torsdagseftermiddag.
Efter en vecka där man snittat sex timmar per natt:)

En av mina bästa väninnor, M, var här nyss.
Hon inventerade min garderob i jakt på en klänning att ha på ett bröllop på lördag.
(Inte sitt eget.)
Jag la fram en massa klänningar på sängen men hon fastnade speciellt för en.
En blommig sak.
Jag letade upp accessoarer.
Gick helt upp i detta för jag älskar att mixa och matcha.
Skor, jacka, sjal, örhängen, nagellack och pricken över i - min hatt!!
Jag hoppas hon väljer min outfit.
Hon hade precis innan hon kom hit varit hos en av mina andra bästa väninnor, A, och roffat åt sig;)
En stor bag med skitsnygga klänningar!
Så nu skulle hon ta morgondagen till att fundera.
Bröllopet är ju inte förrän på lördag....;)
För några månader sedan var A här och lånade, och även då var jag superengagerad.
Det är så roligt!
Jag har hört talas om några driftiga tjejer som har gjort ett företag av den här idén!
Man kan komma dit och hyra klänning med matchande skor och väska, till en inte alltför hög peng.
Det hade varit något för mig!
Fast då måste man kunna erbjuda olika storlekar och stilar, kan bli jobbigt med skor....
Och så vårdar jag mina kläder väldigt väl, är rädd om dem, så vågar kanske inte låna ut till vem som helst...
Men det tål att tänka på!
"Välkommen in i Kristinas Klädkammare".
Äldsta dottern kunde vara min assistent.
Hon är grym på att se vad passar ihop eller inte, har liksom öga för det där, hon är dessutom duktig på att göra frisyrer och lackera naglar!






Klädkammarkvinnan själv, för dagen klädd i prickig skjortklänning som hennes mamma fyndat på Second hand. Löjligt billigt :) Det är också lite av en sport. Att fynda fina kläder till lågt pris. Klimatsmart :)

Well. Dags att gå och djupandas.

2 kommentarer:

  1. Det här är en kommentar. Nästa gång skall jag fundera ut ett innehåll.

    SvaraRadera