måndag 14 oktober 2013

Att det kan vara så härligt att öppna en box.

 
E gick tillbaka till skolan i torsdags.
Och jag själv till jobbet.
Kort vecka - endast två dagar ;)
Kom lite sent på fredagen så fick parkera längre bort, på ett ställe jag aldrig parkerat förut.
När jag kom ut efter jobbet och såg lappen på rutan höll jag på att dö av skam...
 

 
Om man känner till ett av mina ansvarsområden så kan man förstå varför...
Rar "Jourhavande polis".
Undrar om de har för vana att ha post-it-lappar i form av hjärtan i fickan?
 
 
När jag tog min post låg den här fina boken i brevlådan!
Undrar vem den kan vara i från;)?
 
Jag var såååååååå trött när jag kom hem.
Var tvungen att lägga mig i soffan och ladda batterierna en stund, jag menar, jag hade ju haft en sjuuuuukt jobbig arbetsvecka....
Gjorde mig i ordning för dejt med ex-kursare men preciiiis när jag skulle göra det där ställa-fram-cykeln-på-rätt-håll-så-att-jag-kunde-måla-naglarna-det-sista-jag-gjorde-tricket så hittade jag inte min cykelnyckel!!
Och cykeln var låst!
Skit.
Fick ringa till grannfrun och be att få låna en cykel så att jag skulle hinna till tåget i tid...
(Själv skulle hon ut och springa precis då - duktigt!)
 

 
Jag hann!!
Och vi hade en fantastiskt rolig kväll.
"Hej framtiden" med Jesper Rönndahl var gapskrattsframkallande!
Riktigt skönt!
Vi hann också beställa in en bit mat efteråt - och det viktigaste av allt - en flaska vin!! innan vi fick ta sista tåget hem.
(Och hade vi inte hunnit få mat hade vi klarat oss på vin och något småtugg, hehe;)
Mitt sista tåg varade i en och en halv timme.
Drygt.
Så många tågstationer det finns!
Jag tror mitt tåg stannade på alla det kunde hitta...
Men det var det såklart värt:)
 
Dagen efter spårade jag upp min cykelnyckel...
För att få tillbaka den var jag tvungen att kela med en katt.
Hm.
Jag är faktiskt allergisk mot katter...
Den är å andra sidan nog allergisk mot mig också så det är ömsesidigt.
Vi har ju haft en kontrovers förr....
Och katter glömmer inte.
Dumma, det är de i alla fall inte de där små råttjagarna....
 

 
Det blev en löptur i det vackra höstvädret.
En tävling återstår denna höst så man får ju försöka att hålla sig i form.
Även om jag är införstådd med att man kan komma att behöva gummistövlar den aktuella dagen...
Undrar om det går?
Nej.
Jag vill inte smutsa ner mina fina vita gummipjucks...
 
Den här kvällen kunde jag ta min egen cykel till middagen jag blev bjuden på.
En god trerätters.
Halstrad råbiff bland annat!
Som jag aldrig ätit!?
Märkligt.
Tycker att jag ändå provat det mesta.
Låter bara lite....rått....
Men det var givetvis jättegott.
Och inte så...rått...som jag först trodde ;)
 
Tre veckor sedan jag träffade honom senast!!!
Då var han nyfödd.
Min svägerska träffade jag inte alls då så det var första gången sedan min brorson föddes.
Hon har funnit sig väl i mammarollen.
Och hur kan man vara så jädra snygg när man precis fött barn??
Som om ingenting hänt;)
Och den lille knodden, så liten och söt och näpen.
Jag fick gosa.
Och byta blöja, haha!
Kände mig alldeles fumlig.
Var ett tag sedan...
 
Även idag var jag helt vimmelkantig när jag kom hem efter jobbet.
???
Så någon träning blev det inte.
Bläddrade förstrött igenom högen av reklam.
H&M-katalogerna kommer så ofta att man knappt hinner titta i dem.
Fast idag hade jag tid.
Så jag gjorde det.
Och förundrades.
Över hur man kan använda vissa kläder överhuvudtaget och framställa dem som fina??
Ja.
Det är klart att en stickad tröja i brokiga mönster (som man för 20 år sedan köpte i Ullared med trycket upp och ner) blir ascool om man poserar i en öken med en fläkt som rufsar till håret sådär glamourigt.
Men om man själv skulle ta på en sån där tröja...
Stå framför spegeln på morgonen...
Nej.
Jag skulle inte känna mig det minsta cool.
Snarare jävligt svettig.
En gång när min bror var med mig och shoppade så provade jag en sån där tjock stickad tröja.
Det var antagligen modernt.
Han kikade in i provhytten och jag frågade såklart - den fråga som alla pojkvänner, sambos och äkta män hatar att få - "Hur ser jag ut?"
Men eftersom det var min bror, och han inte hade något att tjäna på att ljuga, så svarade han:
"Tja, vill man se ut som en stoppad korv ska man definitivt köpa den!"
Och det är klart. Man måste stå sådär lite snajdigt med benen också.
Får nog be min chef om ett sån't där höj- och sänkbart skrivbord.
 
 
Sedan bläddrar man raskt förbi herrkläderna och hamnar på barnavdelningen.
Jag har JÄTTESVÅRT för att hitta kläder till mina flickor.
Vanliga, fina flickkläder, utan blaffiga eller glittriga tryck syftar jag på då!
VARFÖR måste alla tröjor vara alldeles nerlusade med seriefigurer och ponnyhästar och annat bjäfs?
Varför?
Inte ens de söta små modellerna ser ut som om de gillar det....
 
 
 
Så här ser en trött och sliten radhusmamma ut ibland.
Till skillnad från en radhussingel på cykel en fredagskväll :)
Men då är det tur.
Att man fått låna en box av sin bror och svägerska.
Inte en vinbox.
Men väl en av dvd-modell.
Med säsong 2 av "Lärkevej"!!
Som jag inte visste existerade ens!
Åtta härliga timmar och tjugofyra minuter med en av de bästa, mest skruvade och bisarra serier jag sett.
Jag öppnade boxen redan till strykhögen och har hunnit avverka tre avsnitt.
Kraft helvede så bra :)
 
Har emellertid gjort en seriös paus.
För att se dokumentären om journalisterna Johan Persson och Martin Schibbye som satt fängslade i Etiopien.
Tänk att inte få säga - eller ens tänka - vad man tycker.
Som att jag inte skulle få säga vad jag tycker om en stickad tröja i H&M-katalogen utan att riskera att bli arresterad.
Obegripligt.
Man får perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar