måndag 7 oktober 2013

VAB

Ibland hade man behövt klona sig.
Som när två av tre har simskola samtidigt som en av tre har handbollsmatch.
Ett kalas var det visst också men det fick det lämnas återbud till...
Märkligt att allt oftast ska ske på en och samma gång.
 
 

 
För två veckor sedan blev jag faster!
Till en otroligt söt liten knodd!
Den nyblivna pappan är ivrig att få börja leka med sin son.
 
Sms:
 
"Hej faster! Tack för presenten!"
 
"Åh, han ser ut att tycka det är JÄTTEKUL! Liksom Crossfit för bebisar."
 
"Han gör glada ljud."
 
"Då trivs han!"
 
"Nu kräktes han...."
 
 

 
I fredags fick jag stämpla ut lite tidigare.
2 x 40-årsfest efter jobbet nämligen.
Jag berättade det för E när jag hämtat henne på fritids.
 
"FYRTIOÅRSFEST??? Jag är glad att DU inte är fyrtio!!"
 
"???.......Jaha......Vad menar du?"
 
"Ja, asså, att du....inte....är...så.....gammal....."
 
Nåja.
Inte än på ett par år.
 
Behöver jag säga att det blev lite småstressigt när vi kom hem...?
Dessutom.
Ville L spela ett spel.
Vad gör man då?
När man egentligen tänkt ta en snabbdusch, bättra på sminket, fluffa håret...
Jo.
Man spelar spel såklart.
För att döva det dåliga samvetet man har för att man hämtar barnen klockan fyra för att nästan direkt installera dem hos barnvakterna för att hinna till festen klockan fem...
Jag hann inte till klockan fem.
Men barnen verkade inte bry sig det minsta över att de skulle få sova hos grannen.
De bor ju nästan inne hos dem ändå.
Allt gick bra förutom att L vaknade klockan sex dagen efter.
Otaktiskt.
När hon gör så är det ju ingen som är särskilt pigg på att låta henne sova över;)
 
Precis innan jag cyklade iväg till partajet sa M:
"Mamma, du ser ut som en häxa..."
"Åh....tack.....?"
"Ja, alltså när du sminkar dig så, då syns alla rynkorna runt ögonen."
"Åh....tack....."
 
 

Waving witch with wrinkles.
 
Festen var superb.
Vi dansade hela kvällen och det var otroligt roligt.
Behövde jag!
Klockan ett tog jag kvasten hem...
 

 
Söndagsmiddagen tog två timmar att laga.
Typ.
Tyvärr var den karrébit jag stekte hel med katrinplommon en ganska tråkig historia.
Mycket fettrik.
Barnen tyckte sådär.
Men såsen.
Åts med sked.
Inte klokt vad lite grädde kan göra;)
(Den tjusiga lila mössan på grannflickan är ett av vår egna Lena Ph:s verk...)
 
Höst.
=VAB.
En liten snorig med huvudvärk.

 
Bekymrad över att hon missar lektioner.
Lilla snuttan.
Älskar skolan och läser på allt hon ser.
Mjölkpaketet.
En klassiker.
Hoppas det håller i sig;)
Intresset för skolan alltså.
 
M frågade om hon fick ta fram och använda min symaskin.
Visst.
Jag instruerade lite och sa att hon nog skulle fixa den ganska lätt eftersom hon har syslöjd i skolan.
"Men mamma, alltså jag är van vid liiiiiiite modernare maskiner!"
Ok.
Sy för hand då om det inte passar;)
Men oj vad hon sydde!
En massa färgglada kuddar har vi nu överallt och lustiga mössor!
Duktig är hon.
En blivande sömmerska? 
 
 
Ett resultat av att man envisas med att skutta upp ur sängen klockan sex på lördagar och söndagar....
 

Jag har börjat organisera allt igen.
Sortera, ställa i ordning, gruppera.
Inte sjukligt som förr.
Utan lite mer lagom.
Och utan att investera i nytt.
Eftersom jag inte kan.
Man tager vad man haver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar