söndag 20 oktober 2013

Räkna inte med någon rekordtid!

Jag och min kompis/kollega J lämnade vår regniga hemort vid nio i morse.
Det regnade hela tiden under bilresan.
Toppen.
När vi parkerade på den leriga åkern - "Tur att du har en Jeep!" sa J - så upphörde regnet.
Vi hämtade ut våra nummerlappar, stod i den obligatoriska toalettkön, värmde upp och vips så var det dags för start!
Det var trångt i början och det gick inte så fort när klungan skulle in på en skogsstig.
J försvann långt före mig givetvis men jag höll genomgående ett tempo på fem och en halv minut.
Efter endast 2 km fick jag håll!!
What!?
Men sån't trams kan man ju inte bry sig om så det var ju bara att knata vidare och hållet försvann så småningom...
Ryggen höll sig lugn - mitt ryggonda har tyvärr kommit tillbaka i och med att jag börjat gympa igen - och ljumsken var på gott humör.
Så fort jag kom ut på en snutt asfalt blev jag lycklig!
Jag gillar stadslopp.
Har jag kommit på.
Det är min nisch.
10 km.
I sta'n :)
Men Yddingeloppet på 12 km i skogsterräng var också helt okej.
Jag kan tänka mig att göra det igen.
Kändes stundtals som att springa på 5 km-slingan här på orten.
Ganska lerigt och många löv.
Jag såg ingen som trillade men en kille råkade fastna med sin tå i min vad när han kutade förbi mig;)
"Förlåt" sa jag blixtsnabbt fastän jag inte alls kunde hjälpa det...
Tror inte han hörde...
När jag sprang in mot mål stod J och hejade.
Han sa att jag såg sur ut.
Jag var bara fokuserad, haha.
1.06.42 tror jag sluttiden blev för mig.
J sprang på 54.48.
Han sa att han också tyckte det var tungt i början och att tanken att börja gå hade slagit honom.
Men sen kom han på att han absolut inte ville bli omsprungen av mig så då fick han fart!
Lite stretching vid bilen och sen var årets sista löpartävling till ända!
Och på tal om ända.
Gaaaaaaah.
Den glömde jag bort.
Får gå som en anka resten av dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar