onsdag 9 oktober 2013

Cheerio cheerio :)


Vad ÄR det med Apoteket och deras små påsar???
Jag har tagit upp det förr men måste göra det igen!
Är det spariver?
Miljöaspekt?
Ellårr WHAT??
Nästa gång tar jag med mig en egen jättejävlabamsestor påse och packar ner mina cirka 36 artiklar.
"Phu" sa expediten och kikade upp över glasögonskanten medan hon log alldeles röd i ansiktet, svettpärlor i pannan och uppkavlad ärm. "Det GICK!"
Jag bara stirrade med öppen mun.
Tro fan att det gick.
"Varför tog du inte en större påse från början? Har du fel på ögonmåttet??" hade jag lust att säga.
Men gjorde det inte.
Givetvis.
Är alldeles för väluppfostrad.
Och drog med våld upp mina varor när jag kom hem.
Och slängde den värdelösa plastbiten.
Såååååååå miljövänligt.
 
 
Sällskap i sängen.
Har jag haft.
Hela veckan.
Trevligt som omväxling ;)
Även om det inte blivit så mycket sömn.
Blir det ju inte med sjuka barn...
 

 
Seriösa läxor i fyran.
Stooooor skillnad mot lågstadiet.
Många timmar på kvällarna går åt.
Sveriges landskap ena kvällen.
Jag äger ingen kartbok.
"Men mamma, du är ju lärare, kan du inte Sveriges landskap???"
"Hrrm, jovisst" svarade jag samtidigt som jag googlade fram en Sverigekarta.
Men vem, säg vem, kan bara placera in till exempel Västmanland (om man inte bor i Västmanland det vill säga...) på rätt ställe så där rakt upp och ner??
Götalands landskap har man koll på.
Någorlunda.
Och Lappland i norr.
Men Svealand??
Hallå!?
Men idag kom M hem och sa att hon hade alla rätt på landskapsprovet!!
Mammas tös!
Men då har vi i och för sig varit många engagerade.
Jag själv, mamma och unga väninnan :)
 
Muta.
 
Snabbvisit på jobbet.
Eller.
Snabb och snabb.
Drygt tre timmar.
Det fanns ju en del att göra...
 
Jag har sagt till mig själv att jag inte får blogga när jag dricker vin.
Skit i det.
Vem ska utfärda "straff"?
Jag själv?
Hahahaha!
Heter det inte "Blogovin"?
Tänkte väl det.
Bästa kombinationen.
Dessutom sitter jag och funderar på mina nya - hemliga - projekt.
Funkar så bra efter lite rött.
Och ny musik (="What does the fox say", "Royals" och "The Wire")
Känner mig lite svår och mystisk.
Kul med nya tankar.
Kul med nya låtar.
Ändå faller jag tillbaka på de gamla heeeela tiden...
(Både tankar och låtar.)
Tina Turner ikväll, lite Vaya con Dios och åff kårrs "Tougher than the rest"...
Tina Turner.
Är så bra.
Utan inbördes ordning:
Proud Mary
Addicted to love
Private Dancer
What's love got to do with it
River Deep Mountain High
etc. etc.
Var på hennes konsert 1996.
NITTONHUNDRANITTIOSEX.
DET är längesen.
Låtarna hade några år på nacken redan då...
Hon var strålande.
Robyn, lilla Robyn, var förband.
Publiken buade nästan åt henne.
Men hon var cool och brydde sig inte.
Skämtade bort det.
När hon sa: "Och nu ska jag sjunga min sista låt!" sträckte 50 000 upp sina händer i spontana applåder och busvisslade.
Jag skäms när jag tänker på det.
Såå imponerad jag är av henne idag.
 

 
Var och hämtade mina gamla dubbdäck på lunchen.
Hade tänkt ha dem i bagaget under tiden jag var på jobbet.
Jag fick tänka om.
Såna monsterdäck slår nästan sönder bagageluckan.
Körde hem - försiiiiiiktigt - och fick lasta av dem ett och ett och rulla in i mitt garage.
Oj.
Att däck kan vara så tunga och smutsiga?
En kompis kom körandes förbi och undrade om jag inte hört talas om handskar?
Hm.
Jo.
Men tänkte ju att det skulle gå lite snabbt och lätt.
Och jag fick inte en fläck :)
 
Your lights are on, but you're not home
Your mind is not your own
Your heart sweats, your body shakes
Another kiss is what it takes
You can't sleep, you can't eat
There's no doubt, you're in deep
Your throat is tight, you can't breathe
Another kiss is all you need
 
Y'know every now and then
I think you might like to hear something from us
Nice and easy
But there's just one thing
You see we never ever do nothing
Nice and easy
We always do it nice and rough
So we're gonna take the beginning of this song
And do it easy
Then we're gonna do the finish rough
This is the way we do....
 
Well the men come in these places
And the men are all the same
You don't look at their faces
And you don't ask their names
You don't think of them as human
You don't think of them at all
You keep your mind on the money
Keeping your eyes on the wall
 
You must understand
That the touch of your hand
Makes my pulse react
That it's only the thrill
Of boy meeting girl
Opposites attract
 
When I was a Little girl
I had a rag doll
Only doll I've ever owned
Now I love you just the way I loved that
Rag doll
But only now my love has grown.
 
Jepp.
Jag har sömnproblem;)
Ironiskt nog.
Men.
Jag måste.
Får varva ner.
Med lite The Monroes....
Dansar in i sovrummet med lilla L i famnen;)
(Hörde en duns uppifrån, plötsligt stod hon här, och nu sover hon soffan...)
 
Cheerio cheerio - bye bye
Cheerio-o, it's too late to cry
Cos' I miss you in the morning
And I need you every night
Cheerio-o, cheerio - bye bye
 
De axelvaddarna och ögonbrynen skojar man inte bort:)
(Lite kyligt i Norge kanske...)
Hupps.
Sex timmar tills väckarklockan ringer.
Cheerio.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar