lördag 19 oktober 2013

Oh, I get by with a little help from my friends

 
"En härlig tid".
Eller "The wonder years" som var den amerikanska originaltiteln.
En serie som visades mellan 1988-93.
Jag älskade den!
Och har väntat på reprisen...
När kommer den???
Ledmotiv, se rubriken...
 

Nya fina mössor!
 
 
En härlig tid.
Var det inte klockan tre i morse.
E och L sov båda i min säng men just klockan tre vaknade L till och undrade om det inte var dags för frukost eftersom hon var såååååå hungrig.
Frukost??
Mitt i natten??
Det tyckte jag inte alls var en bra idé.
Jag mutade henne med ett glas mjölk och några hotfulla morranden och när jag precis släckt lampan igen plingade mobilen till.
Det var från M.
Hon var på övernattningskalas och skrev att hon inte kunde somna!
Men?
"Försök" svarade jag.
"Kan inte" fick jag tillbaka.
"Jo, snälla" bad jag och till sist kom det:
"Ok, jag försöker."
Tack.
Klockan blev sex och L studsade upp.
Stööööööööön.
Startade film - inte helt utan diskussioner - och plötsligt satt därför även E i soffan.
"Vi vill äta Corn Flakes med mjölk!"
"Näää, inte i soffan..." började jag, men insåg listigt att jag kanske kunde få en timmes sömn till om jag vek mig....
Det fick jag.
Fast.
Det innebar också att vi blev lite sena till dagens första programpunkt:
"Frukostmys hos T & M kl: 9.00"

 
Vårt frukostmys startade snarare närmare tio...
Men oj vilket frukostbord.
Det var bara att glida in och fylla en tallrik, sjunka ner på en stol och umgås med sina bästa vänner!
Intressant att notera hur våra liv har förändrats sen vi alla fick barn.
Det var bara en, av alla oss som var där denna förmiddag, som satt kvar från början till slut.
Alla vi andra kom och gick med jämna intervaller.
Lämna en unge på gympa, hämta en annan på kalas, lämna en tredje på fotboll, hämta den första från gympa, lämna en fjärde på dans o.s.v. o.s.v.
Till sist skulle vi emellertid nästan allihop köra våra barn till simskolan som vi har ordnat till hela högen.
 
L blev ledsen eftersom vi fått med fel överdel till hennes bikini.
Det kvittade hur jag lockade och pockade och försökte övertyga henne om att det gick bra att bada i enbart byxorna.
Precis innan samlingen kom hennes två bästa vänner (två av mina bästa vänners döttrar) utan överdelar!!
De hade tagit av sina för L:s skull!!!
Vilken fin handling!
Allt blev frid och fröjd.
Och jag kände sån kärlek till dessa fina barn som är nästan som mina egna!
Precis som jag känner för mina underbara väninnor.
Som alltid finns.
Som har funnits i snart tjugo år.
Och som jag hoppas kommer att finnas så länge jag lever.
Vi har gått igenom det mesta tillsammans.
Glädje och sorg, liv och död.
Oh, I get by with a little help from my friends...
 

Lördagskväll = Bebismys <3
 
 
Skandinaviens största swingersfest går av stapeln i en källarlokal i Norrköping i helgen.
Rapporterade man på TV4-nyheterna.
(Är det verkligen en nyhet att ta upp??)
Temat är "Eyes wide shut".
En reporter intervjuade en maskerad deltagare.
"Hur går det till på en sån här fest?"
"Det är ingen större skillnad mot krogen, bara det att här är det kanske mer pang på liksom..."
Och så visades en bild på en massa uppblåsbara madrasser ;)
"Och med det önskar vi från TV4-nyheterna en trevlig kväll!"
Bild från kontrollrummet:
Fem personer snurrar runt på sina stolar med masker för sina ansikten ;)
Hahahaha!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar