fredag 27 september 2013

En liten rak och tre små lockiga...

 Torsdag igen.
Livet rullar på.
Idag var det dags för skolfotografering av E och hennes klass.
Igen.
Förra gången var fotografen sjuk!
Så idag fick storasyster göra om hela frisyrproceduren...
Men hon är väldigt duktig på det!
 Konstigt det där med rakt/lockigt hår.
E är den enda i familjen som har rakt hår.
Alla vi andra har mer eller mindre självfall och lockar.
M och jag plattar våra hår för att vi har lockigt.
E ville ha lockigt när hon skulle fotograferas.
Varför vill man ha det man inte har?
"Förr", innan jag fick barn, hade jag jättelockigt hår!
Det var fint överallt utom i luggen.
Den som har rakt hår förstår inte vilket h-e det är att få till en snygg luggfrisyr som bara viker sig åt olika håll...
Numera är mitt hår tunt och testigt.
Sprött.
Hade gärna tagit tillbaka lockarna ;)
 Var inte så lockig när jag var liten, typ fyra-och-ett-halvt, som på bilden ovan.
Undrar om det ska föreställa ett leende....?
Typiskt också att det är min pappa som valt mina kläder.
En vanlig tröja och kalasbyxor!!
Ingen kjol!
Alltså...

En liten lockig som ville vara rak:



Godnatt och på återseende......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar