fredag 20 september 2013

Från PT till PS

Sms till grannfrun: "Hej! Har viktiga åtaganden i kväll, så du får ta en promenad ensam! Är det ok? MVH PT:n"
Sms från grannfrun 1: "Hej. Ja ska försöka ta en promenad i kväll :)" (Bitch...)
Sms från grannfrun 2: "Jaha, då var skorna på igen :)" (Jag vågar inget annat din slavdrivare...)
Sms från grannfrun 3: "Två varv senare :)"

Jag är sjuuuuuukt imponerad!!!
Riktigt riktigt impad!!
Hon förtjänar en medalj!
Från noll till hundra på fyra dagar!
Mycket viktigt uppdrag i morse.
Cykelräkning!
Med hjälm, utan hjälm, gående, mopedister, springande kostymnissar med portföljer - allt för statistiken.
Fick även lämna min varma sköna bil med kaffe och Guldkanal några minuter för att be en mopedist parkera på anvisad plats.
Tripp tripp över gatan i mina extremt praktiska arbetsskor ;)
Guldkanalen.
Jag lyssnar på Guldkanalen dagarna i ända.
Jag kan numera hela deras repertoar.
Och eftersom de efter några timmar kör om samma låtlista så blir man samtidigt lite förvirrad!
Eeeh, är det morgon, middag, kväll...?

 Är det en buss eller....
....ett rullande hotell?
Matvagn?
Minibar?
Egen dusch och toalett?
Saknas i så fall....

Redo.
För höstkostym.
P.S. P.S. avser Personal Shopper... D.S.
Om man händelsevis funderar på varför det kan vara svårt att somna på kvällen eller varför ens avkomlingar verkar ovanligt uppskruvade, så finns det en naturlig förklaring till detta.
Nämligen fullmåne.
Om man tror på sån't det vill säga.
Jag tror inte på sån't.
För min del handlar det mer om ett normaltillstånd.
Men....
"Nej, det är inte inbillning eller skrock att fullmånen påverkar vårt nattliv. Forskare har nu för första gången visat att sömnen försämras när månen är full. (När MÅNEN är full...?)/.../ Ett schweiziskt forskarlag, under ledning av professor Christian Cajochen vid universitetet i Basel, kom av en händelse att tänka på detta på en bar en kväll... (Återigen, när MÅNEN är full....?) /SvD NYHETER 25 juli 2013
"Fullmånen har traditionellt ansetts ha ett magiskt inflytande på människor och kunnat orsaka galenskap." /Expressen 13 april 2006.
Vi blir alltså lite mångalna till mans...
Idag är det fredag.
Skönt med fredag.
Hoppas på trevlig överraskning snart.
"Du har säkert hört berättas att fler kvinnor föder vid fullmåne än vid andra tidpunkter i måncykeln, och att aktiviteten är hög på förlossningen när fullmånen lyser på himlen. Men stämmer det egentligen? Myt eller fakta?"
Tyvärr pekar det mesta på att det är en myt, enligt Mammasidan.se....
Synd.
För jag går i väntans tider.
Inte fysiskt, haha, men fasterligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar