tisdag 17 september 2013

"Jag är jÄÄÄÄÄtttebra på att hantera stången, fniss fniss...."

Radhusmamma eller Hollywoodfru?
Asch, same same....
12.05, sms till pappa: "Nyttig lunch ;)"
 
Att skildra sin dag i bilder.
Tänkte jag.
Vore en kul idé.
Eftersom jag lever ett så enormt spännande liv.
 
Min dag började 6.30.
Med att jag ställde om väckarklockan till 6.40.
Lönt?
Nej.
Men skönt:)
(Och lite "Oj så busig jag är...")
Var ändå på jobbet 7.30.
Okej.
7.36 om man ska vara petig.
Idag har det varit mycket.
"Mycket" betyder ungefär papper, papper och åter papper.
Telefonsamtal, leta-efter-gamla-handlingar-djuuuuupt-nere-i-arkivet och sortering.
Mestadels.
12.06, sms från pappa: "Samma här"
(Hm. Min pappa har alltsedan jag var liten predikat att det är "farligt" att äta kolhydrater.
Att dricka dem verkar däremot helt okej?
Ungefär som den teorin jag hört att de kalorier man stoppar i sig stående inte räknas?)
 
Det finns ett ortsnamn som förföljer mig.
Ständigt.
När jag kom till kopieringsrummet låg det en karta utskriven med just det där ortsnamnet tryckt mitt på med JÄTTESTORA bokstäver.
Jag gick in till mina kolleger som sitter i rummet närmast och frågade om det var ett dåligt skämt.
Alla tre såg nollställda ut.
Senare hittade jag samma karta i palmen.
I form av ett flygplan.
Med en personlig hälsning.
Normalt.
(Ryskt plan?)
Tydligen samma lustigkurre som konstruerat ovanstående namnskylt.
Fast det tyckte jag däremot var roligt.
Handlar ju inte om mig :)
 
14.30: Kaffe och fläta
(Lägg märke till den korrekta bäääääige koftan. Propert. Och kommunal dresscode.
Suck. Det är sant som "dom" säger. Får bli nåt raffigare i morgon;)
 
17.10: Hemma.
Stön.
Stängde dörren till tvättstugan så fort jag plockat fram vad jag behövde där....
 
 
Nämligen.
Löparskorna.
Var sådär motiverad.
Jag var nog den enda som svor när det slutade regna;)
"Skit också, nu har det slutat regna!" mumlade jag samtidigt som jag stämplade ut...
 

Men.
Det gick ju alldeles strålande!
Trots bråkig ljumske.
Kan det vara åldern ;)
Eller utslitna löparskor....
Shit, vilken muntergök.
Men jag var helt slut.
Och behövde en snus...
Dubbelmoral.
Jag vet.
 

Sedan var det dags för promenad med grannfrun.
(Gud vad "grannfru" låter gammalt...)
Jag är hennes PT.
Självutnämnd.
Plötsligt står jag där i hennes hall och pekar med hela handen.
"Sådärja, gympaskor på, komsi komsi.."
Hon protesterar inte utan följer snällt med.
Hon kanske befarar att jag är galen och att det är bäst att inte göra motstånd.
Dagen avslutades med titt på TV-program på en sån där "rolig" kanal som min unga väninna har.
Ja.
Inte bara hon som har det, alla andra har det.
Utom jag.
Jag har tjock-TV med enbart seriösa TV-kanaler.
Ser mestadels vetenskapsprogram, tvåtimmars stråkkonserter, dokumentärer (svåååååra) och Uutiset.
 
Hollywoodfruar.
Blev jag inviterad att beskåda.
Shit så underhållande!
Alltså.
Jag blir fascinerad.
Jag vet inte ens om jag kan kommentera programmet?
ALLT är....underhållande.
Jag kan inte förklara varför - det sägs bara så mycket dumt.
Som låter så roligt.
Är de så kallade Hollywoodfruarna medvetna om hur de framställs?
VILL de att man ska få den uppfattningen om dem som man får?
Jag kan i så fall inte begripa det....
Men som sagt.
Det var roligt att riktigt få frossa åt deras...uttalanden :)
(Se rubriken)
 

 
I lördags var det förstås lite mer glamour i radhuset....
 
Well it's Saturday night
You're all dressed up in blue
I been watching you awhile
Maybe you've been watching me too
So somebody ran out
Left somebody's heart in a mess
Well if you're looking for love
Honey, I'm tougher than the rest
 
 
Mer spännande än så här var det inte.
Sorry:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar