måndag 2 september 2013

FEM TVÅ?

 
 
Skönt att man har några rätt i garderoben inför hösten.
Och då syftar jag inte på loafers...
Noterade också när jag var på shoppingraid i lördags, att mina FJORÅRS-Vagabondkängor fungerar även i år!?!?
WOW!
Stod ett par snarlika på bordet för "Nyheter" i skoaffären nämligen.
Bara tofsen på blixtlåset som hade en annan twist.
Herregud, vem ser det??
 
 
Mina kolleger "lurade" mig att köpa den starkaste rätten i thaivagnen till lunch idag.
Jag bangar väl inte för stark mat, men den här var något i HÄSTVÄG!
Det brann i munnen, jag började svettas och fick snyta mig ett flertal gånger.
Och så kunde jag inte säga något om det.
För sekunden innan jag stoppade första tuggan i munnen hade jag suttit och hånat en annan kollega för att han brukar se svimfärdig ut när det är lite för mycket vitpeppar.
Kallat honom "mjuging" och annat nedlåtande ;)...
Ja.
Det fick jag äta upp.
Kan man säga.
Jag klarade inte av hela min portion.
Så imorgon får jag värma resterna.
Och hoppas på att hettan avtagit något...
(Min kollega - som vanligtvis inte ger igen med samma mynt - satt och smålog lite sådär hemligt överlägset när jag kippade efter luft.... Jag såg det nog;)
 
Sett och hört väldigt mycket om "5:2" på senare tid.
Överallt i skyltfönster och i media hör man om detta "5.2".
Tydligen en bantningsmetod.
Men jag har inte riktigt förstått vad den innebär.
Tills en kollega avslöjade det idag vid fikabordet.
Han hade hört om metoden på radio, och allt man hör på radio är ju sant.
"Jo, det betyder att man ska äta fem måltider om dagen och att man ska skita två gånger."
Jahapp.
Intet nytt under solen.
 
Då det inte blev så mycket träning i helgen - jag försökte smuggla ner ett par löparskor men mamma sa med skärpa i rösten "att lilla fröken, detta är ingen *censur* hälsoresa" - så fick jag ge mig ut idag efter jobbet.
Förutsättningarna var sådär.
Men att jag aldrig lär mig!?
Att jag alltid springer som bäst när det är just "sådär".
Men nu är jag sliten.
Fast inte i närheten av vad mina hjältar i En klassiker kommer att vara efter Vasaloppet.
Fy vad jobbigt det ser ut...
Fick lova min unga väninna att aldrig komma med förslaget att vi ska göra "En svensk klassiker".
Jag brukar inte lova, men jag kan istället garantera att jag aldrig kommer att komma med det förslaget :)
Jag springer.
That's it.

"5:2 Radhusmamma-style: 5 glas vin och 2 öl"
Eller tvärtom.
Eller kanske var det 5 timmars promenad/vecka och 2 vilodagar;)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar