onsdag 21 augusti 2013

...hon har. Mycket att sköta. På kvällarna.

Jag kan inte förstå!!
VAD äter de människorna?
HUR tränar de och HUR förbereder de sig?
Kan de verkligen tänka att "Gud vad det ska bli ROLIGT att göra en Ironman!!"
Simma 3,86 km, cykla 18 mil och springa ett maraton!!
I följd!!
Liksom, den ena aktiviteten direkt efter den andra!
För det första hade man ju varit helt slut efter simningen.
Och att sen hoppa upp på en cykel och cykla arton MIL hade ju redan där gjort en självmordsbenägen...
Och som om det inte hade varit nog så ska man springa ett nätt litet lopp på 4,2 mil så fort man ramlat av cykeln.
Jag är imponerad.
Men oförstående.

Själv avverkade jag 7,71 km efter jobbet.
Kan säga att det var med mycket övertalning av mig själv.
Har varit sjukt trött de senaste dagarna.
Mina kära grannar undrade om jag försov mig idag eftersom min bil stod kvar när de körde till sina jobb.
Nej, nej, bara liiiiiite sen;)
Bra tempo.
5.20.
Ska vara mitt mål inför nästa lopp.
M cyklade med mig hela vägen.
Kul med sällskap.

Sedan kunde jag inte skjuta upp det längre.
STRYKNINGEN.
Så går det.
När man hittar på annat på kvällarna.
Så denna afton fick jag straffa mig själv med hushållsnära tjänster...
Dock med underhållning av först "En klassiker" på Svt Play, sedan nåt konstigt program som var en mix av "Bonde söker fru" och "Mästerkocken", därpå följde "Idol" och sedan en brittisk kriminalserie jag följt varje kväll den här veckan.
Under SÅ lång tid höll jag på med tvätten!
Nåja.
En liten paus inne hos grannarna;)
Bara en kopp kaffe, en cigg och lite babbel.
"Vilka fina koppar" sa jag när frun i huset serverade kaffe.
Vi pratade om loppisar bland annat och jag berättade om Esplanaden i Lund och vad som går att sälja och vad som inte går.
Efter en kvart var jag tvungen att rusa tillbaka till strykbrädan och kriminalserien som just börjat.
Men jag hann inte utanför deras tomt förrän jag kände att något var fel.
Javisst ja.
Koppen.
Den bar jag med mig...(ungefär som på jobbet, där man går omkring med kaffemuggen i handen....)
Skamset smög jag tillbaka till grannarnas terrass och viftade i fönstret.
"Jaha ja" sa mannen "Den hade vi hittat på Esplanaden!"

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar