fredag 23 augusti 2013

Utanför 50-skyltarna...


Jodå.
Vi tog tåget till stora staden.
När vi gör sån't här, jag och A, så blir vi liksom 20 år yngre.
Vi hann knappt lösa biljett förrän vi korkat upp varsin cider (Cider? Bara det...)...
Micael Wiehe lyssnade vi lite på.
Han pratade som vanligt om fattiga och rika:)
A ville äta langos.
Så langos Café Opera blev det.
Jag har aldrig ätit det tidigare.
Det var gott men räckte med en halv.
Medan vi inväntade huvudattraktionen - målet med resan - letade vi upp ett bord att sitta vid.
Var inte alldeles enkelt.
Men mycket trevligt!
Så trevligt att vi höll på att missa henne.
Eva Dahlgren.
A tyckte det var dåligt att vi inte hade några vinglas med vin i, i handen, så vi satte oss på en uteservering;)
Vi såg och hörde nästan bättre därifrån.
Jag skulle jobba idag.
Därför var jag mycket tydlig med att vi skulle ta tåget hem 23.34.
Inte tillräckligt tydlig.
Tydligen.
För plötsligt var jag övertalad - av A, hennes svägerska och svägerskan kompis - "För vi har ju så TREVLIGT, synd att åka hem REDAN och HUR ofta gör vi sån't här?"
Inga motargument.
Hade jag.
Så strax efter två var vi hemma.
Klockan sju steg jag upp.
STÖÖÖÖÖÖÖÖN!!!
Och vad är det för dag idag??
Det är fredag minsann.
Och inte kan man ligga i soffan efter jobbet och slappa då?
Nej nej.
Livet är kort.
Och sömn?
Vem behöver det?
Nya äventyr ikväll.
Innanför 50-skyltarna.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar