fredag 9 augusti 2013

"Torsdag och fredag snackar vi CARBS!"

Ibland ser det ut som om jag är en pretentiös jävel.
Eller. Så får jag inte helt okontrollerat gå loss i loppisbodarnas bokhyllor.
Nästan vinst.
Fin födelsedag.
Egentligen inte mycket att fira.
Men en bra anledning :)
Underbar skånsk konversation.
"Du utnyttjade väl honom inte?"
"Baura lidda granne - ude ve' "
Hahaha!
Flickorna var på tält- och lådbilssemester.
De var lyriska.
Förrätt: Lavendelskorpor
Huvudrätt: Vitt vin och räkor.
Dessert: American Pie
Sent ska syndaren vakna.
Första gången den här semestern.
(OBS! Vattenglaset är mitt.)
Mammans återkomst.
 
 
Jag har gått på stenhård "diet".
I alla fall en hel dag.
Har ätit och proppat i mig mer än jag brukar.
Lunch två gånger till exempel.
Örrrk.
Jag funderar på om detta är rätt metod...
Och jag har nästan bara druckit vatten.
MYCKET vatten.
Och lite kaffe...
Helt - nåja nästan - enligt tips från coachen.
"Torsdag och fredag snackar vi CARBS och dubbelt så mycket du brukar äta. Tänk motsats till LCHF."
Ok.
Men.....jag är nervös för kilometerantalet.
"Det är ju faktiskt bara 5 km ggr 4."
"Bara??"
Men, hrm, vad ska jag äta till frukost?
"Lätt frukost typ äggröra på 12 ägg och ett halvt kg bacon."
Ja.
Där skojade han allt....
 
Vi får väl se.
Hur det går.
Han har LOVAT att inte springa ifrån mig.
Och jag får enbart "öppna munnen för att dricka sportdryck!"
Vad skulle jag annars göra?
Med munnen menar jag??
Prata? Sjunga? Dra en rolig vits?
 
För ovanlighetens skull den här semestern är det denna kväll väskan som är packad.
21 097,5 m.
Gulp!
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar