söndag 18 augusti 2013

Oh vilket party!!

 
 
 
Kräftskiva igår och Fredagsmys i....ja....fredags naturligtvis.
Trött och sleden radhussingel idag.
Ja, för nu är det den här veckan.
Det växlar liksom.
Party Animal/Knytblusmorsa.
I fredags var vi en trevlig liten församling på min terrass.
Barn och hundar, fina grannar och fin väninna, kladdkaka med vispgrädde och Fiskefjäs....
Jag sov på rygg den natten.
Ja.
Det kanske många gör.
Men jag gör det bara.
Efter vissa kvällar.
Tydligen numera även efter sådana med Fiskefjäs.
Vaknar i samma ställning som jag somnade.
Munnen uttorkad.
Ögonlocken förbannat tunga.
Och så var barnen kvar!
Javisst ja.
Det blev en bonusnatt:)
Bara att stiga upp och göra frukost och packa väskor och pussa och krama flickor och köra till tippen och gräva ner växter och rensa ogräs och byta till rena sängkläder och....
Ja.
Sen tog det slut.
Tänkte springa.
Men somnade.
Och sov.
I TVÅ timmar.
Och skippade den tänkta fördrinken hos vänner för att hinna duscha, sminka, föna och fluffa hår och måla naglar.
Måla naglar hinns sällan med.
Så jag brukar alltid förbereda cykeln så den står på rätt håll, packa ut väskorna, sätta nyckeln i dörren som jag låter stå öppen medan jag lackerar naglarna det sista jag gör.
De torkar liksom under cykelfärden...
Jag kom lite sent till festen.
Men jag var inte sist.
Så det märktes inte...
Vilken ljuvlig kväll det blev!!
Och värdparet hade verkligen lagt ner hela sin själ för att vi alla skulle ha det toppen och inte sakna något.
Ja.
Vi fick förstås inte bada, sa värden när han hälsade oss välkomna och drog lite regler.
De var väl mest för barnen men jag kunde inte låta bli att säga:
"VA?? Får vi inte bada?? Och jag som har bikini med mig. Fy fan vicken dålli' fest!"
Tur man är bland vänner.
Sådär hade man kanske inte sagt bland okända;)
Inte jag i alla fall.
Värden skrattade artigt...;)
När jag och värdinnan smög iväg för att se om skogen växte som den skulle sa hon att hon inte läst min blogg på ett tag.
Hon menade att hon inte ville läsa om mitt liv när vi inte hunnit prata, att det skulle kännas konstigt.
Hm.
Det har jag inte funderat på.
Att det kan vara så....
Nu får hon i alla fall vara huvudperson i halva det här inlägget :) <3
 

Gårdagens kräftkalas.
Spa. Nån gång, nåt årtal jag inte minns. Lugg?? Inte genomtänkt.
Bröllop, 2-3 år sedan.
40-årskalas i fjor.
After Städ. Min lägenhet.
Midsommar i fjor.
Club Begagnes. När? Hmmm. några år sedan...
Spritfest. I fjor. Kåt blick och röda läppar. Grrr.
Tjejdag i mars.
Midsommar. I år:)

Grisfest. 3 år sedan?
 
Hoppas att hon blir glad nu, min fina A.
Fast troligast blir hon arg för att hon inte tycker hon är fin på bilderna.
Men hon har fel!!!
Är alltid fin <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar