tisdag 13 augusti 2013

Singing in the rain - Dancing in the street

Snart tio år sedan. Vad hippa vi såg ut...
"Onsdagsträffarna" blev ett begrepp.
Skulle samma gäng träffats i morgon hade vi fått hyra lokal för att få plats med de 21 barnen...
"Partygänget"??
Haha.
Mmm.
 
 
"Säg till de andra att de kommer in och tvättar händerna!" ropade jag över axeln till E som i sin tur ställde ytterdörren på vid gavel och hojtade:
"NU SKA ALLA KOMMA IN!!!"
Shit.
Det där var liksom ingen allmän inbjudan.
Såg framför mig scenen i Sunes sommar där Sunes mamma kallar från husvagnen att "Nu är det maaat!" och hela basketlaget springer in med sina "Yo-yo-yo" och välter husvagnen.
Som tur var kom "bara" mina tre döttrar insläntrandes...
Jag gjorde mig till i kväll.
Lax i ugnen, kokt potatis, rivna morötter och remouladsås.
Stiligt.
Om jag får säga det själv.
Inte fullt så stiligt att jag fick värma överbliven falukorv till två i klassen...
 
Ganska lugn och skön måltid eftersom flickorna cyklat av sig i regnet.
Körde och hämtade cyklarna hos döttrarnas pappa efter jobbet.
Tyckte att det var en fin idé.
Tills jag släpat ut cyklarna i garaget och himlen öppnade sig.
I paljettprydda kilklackssandaler, lilla kjolen, lilla blusen och lilla koftan baxade jag först in minsta cykeln i baksätet (jag var först tveksam, men det gick galant) och sedan mellancykeln ovanpå golfbag, väskor och annat i bagageutrymmet.
Luckan gick inte att stänga.
Fan!
Men.
Man är väl klädd.
Med spännrem i bakluckan.
Jag var emellertid inte lika flott som i morse när jag genomsur klev in i bilen efter den manövern...
 
Schemat.
Följdes till punkt och pricka.
Förutom att E och M hade väldigt svårt att somna.
I kväll igen.
Blir ganska långa nattningar.
När jag lagt en unge kom den andra upp igen.
Ungefär som när man var fyllechaffis och gick in på festen för att dra ut sina passagerare, äntligen fått in en i bilen men när man gick för att leta rätt på en annan så var den första ute igen...
Suck.
 
Jag har fortfarande känningar i magen.
Som en rejäl magkatarr.
Alldeles öm under revbenen.
Blir jättehungrig men har sedan svårt att äta.
Tur man inte lyxar till det med utelunch.
Nej.
Den här veckan är det medhavd mat i låda som gäller.
Innebär kortare lunchrast vilket gör att jag kan hämta flickorna lite tidigare (så att de hinner slåss en extra halvtimme - se där) och lite sparande.
Det enda som smakar, är mammas lavendelskorpor...:)
Köpte några goda öl på vägen hem också eftersom jag kände mig lite sugen på det (?)
De ligger kvar i kylen.
Suget försvann.
Då är semestern över;)
Kanske inte världens bästa idé att dricka öl när magen svider heller, men de ligger ju bra där de ligger...
Fler tecken på att semestern är över:
* Man vill kasta mobilen i väggen när den ringer 05.50
* Man behöver inte fundera på vem som är dagens värd i "Sommarpratarna" i P1
* Man har ingen ny bok på gång
* Det...regnar....
* Man får mail om när handbollsträningarna sätter igång
* Man blir uppringd av sin tandläkare för att "Nu är det dags för dig att komma på besök"
* Man inser att de pengar som man eventuellt hade velat lägga på ett par nya svarta stövlar troligtvis kommer att förvandlas till tre par gummistövlar och tre par inomhusgymnastikskor till flickorna
* Man får ta till solpuder för att ansiktet ska få samma nyans som ens solbrända bröst...
* Allsång på Skansen hade säsongsavslutning.
Den är den värsta.
Sommaren börjar med allsång (flickorna och jag såg första avsnittet andra kvällen vi var i stugan) och slutar med detsamma...
Men vilken avslutning!
Med en av mina låtar på löplistan: Dancing in the street!
 
 

 
Vad drömde den här lilla flickan om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar