måndag 14 april 2014

Effektiv.


"Unga gänget".
Så kallar jag mina unga vänner.
Mina unga fina vänner.
Praktiskt.
Att bunta ihop dem så;)
Mest så man ska hålla reda på alla sina vänner i alla sina olika konstellationer.
"Kursarna", "Första jobbgänget", "Andra jobbgänget" etc. etc.
Alltså en himla massa gäng att hålla reda på.
Men "Unga gänget" var det jag bjöd hem i lördags.
Jag städade och fejade och ställde upp som fan i köket och röjde undan igen.
Effektiv var jag.
Så effektiv att jag till och med hann springa en liten sväng på eftermiddagen;)




Och eftersom jag hade ångan uppe så verkade det som om jag gjorde en bra runda.
Eventuellt stämde inte snittiden de två första kilometrarna....tyckte att jag fick liiiiiite för bra tid.
Eller så var jag bara fortsatt effektiv...
(Dock var jag kräkfärdig när jag kom tillbaka...)







Det blev en mycket trevlig kväll!
Så himla trevlig att jag hade glädje av den till ungefär halvtre på söndagseftermiddagen...
Snart trettionioåriga trebarnsmammor ska inte tycka att det är en fin idé att dricka whisky klockan tolv på natten....
Och gå ut på trappan och tända en cigg.
Nej.
Snart trettionioåriga trebarnsmammor ska klockan tolv på natten börja dricka kranvatten och säga saker som "Ja, det är ju en dag imorgon också..."





Igår förmiddag skickade unga väninnan ett sms där hon undrade om jag ville följa med henne och titta på när hennes sambo skulle spela match.
Jag, som då låg i soffan och tyckte synd om mig själv och mådde ungefär som efter löprundan, avböjde.
Först.
Sen kom jag på att jag nog skulle kunna rycka upp mig så pass att jag skulle kunna sitta i en uppvärmd idrottshall och titta på innebandy och dricka kaffe.
"Men det är fotboll han ska spela" svarade unga väninnan då...
Fotboll??
Utomhus?
I regn och blåst?
Och - det värsta av allt - INGEN KAFÉTERIA??
Nej.
Då var saken avgjord;)
Följde istället med mamma och pappa och tittade på handboll.
Lagom aktivitet.
Och alla döttrarna var där så det blev lite extra bonus <3



Mamma meddelade att vi var med i dagens tidning.
"Ja, om man använder förstoringsglas kan man se att det är vi!" :)




<3



Följde med mamma och pappa hem efter matchen.
Vi drack kaffe och åt kanelskorpor (egentligen kanelsnäckor) eftersom vi (=pappa) glömde dem i ugnen.
Ibland är det skönt att bara halvligga i mammas och pappas soffa och lösa världsproblem. Mysigt <3
Och efter att ha löst de flesta;) var det middagsdags med efterföljande - obligatorisk - blodtrycksmätning.
Tur den där apparaten inte redovisade promillehalt...

Måndagen har gått i effektivitetens tecken.
Stämplade in strax efter sju i morse och svisch - så stämplade jag ut knappt tio timmar senare.
Eller nej.
Precis innan jag stämplade ut var jag tvungen att gå en liten omväg in i fikarummet.
För på bordet hade någon placerat ett gigantiskt påskägg!
Fyllt med godsaker!!!
Hojtade till J som satt på sitt rum:
"J? Har du schett, tugg tugg, vad schom, tugg tugg, står här??"
J: "Haha, ja....tyvärr";)
(Ja, påskägg är nog inget som förekommer i en "Raw food-experts" kostcirkel.... Slötittade lite på "Halvåtta hos mig" och där var just en sån. "Raw food-expert". Det såg inte gott ut. Däremot var Raw food-kvinnan jävligt fräsch.... Hm. Är det nåt man ska överväga? Undrar hur många whisky och cigg hon unnar sig en lördagskväll....;)

Jag var fortsatt effektiv när jag kom hem.
Körde och slängde skräp (mest flaskor och burkar, hrrrrm.....), strök, diskade och sorterade barnkläder.
Och så har jag deklarerat.
Pust.
Riktigt jobbigt.
Efter att ha konsulterat min ekonomiske rådgivare knappade jag in sammanlagt 23 siffror i mobilen.
Och så var det klart:)

Effektivt tv-tittande mellan 21 och 22.
Dansk serie, Arvingarna.
Otroligt bra!
Men Badhotellet - givetvis dansk - på torsdagar är snäppet bättre!
Nu måste jag emellertid gå och lägga mig - och sova effektivt.
Ska nämligen stiga upp okristligt tidigt för att köra och byta däck på bilen.
Ja.
Jag ska inte byta däck.
Det ska unga väninnans bror göra.
Jag ska bara titta på:)
Jag är ute aaaaaaningens sent med det där bytet förstås - men så blir det ibland.
Och på tal om sent:

Vet ni varför Jimmie Åkesson inte vill komma för sent till sina möten??

-

-

-

Han vill inte vara sist.


Sov gott <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar