måndag 7 april 2014

Steget ette eller helt å banan.....


Det har inte hänt alldeles för mycket.
I trädgården.
Det har förflutit ett par-tre veckor mellan ovanstående bilder.
Möjligtvis har Ormögan (Ormögat? Ormögonen?) spridit sig en aning, Lammöronen vecklat ut sig, men annars....nej.
Trist.



Nja.
Lite mer sol tack...



Fick en fin matta idag!
Av mamma.
När hon ändå "kom förbi" för att ta hand om E som varit sjuk idag :(

För övrigt.
Om jag börjar från början.
Har den här måndagen varit fullständigt yr.
JAG har varit fullständigt yr...
Klockan ringde kvart i sju!!!
Fast jag trodde att jag ställt väckarklockan på kvart i sex...
"6.45, ja kvart i sex. Bra bra... ZZZZZZZZZZ" resonerade jag i gårkväll.
Uppenbarligen.
L var redan vaken när jag vinglade upp ur sängen.
Givetvis.
Varför skulle hon frångå sin morgonvana...;)
E mådde inte bra.
Inte bra alls.
Hon lämnade inte sängen.
ÅTTA samtal/mail/sms och två bilturer senare...
(Bara det tar en halv arbetsdag....)
E och jag hemma hela förmiddagen.
Jag låg förlamad i soffan med E tätt intill.
Efter lunch stämplade jag in på jobbet.
Började med alla uppgifter.
Samtidigt.
Mötet ikväll.
Katastrof.
Hjärnsläpp. 
Saker jag kan som jag plötsligt inte kunde.

Har inte hunnit i kapp mig själv på hela dagen.
Fortfarande yr.
Som i ett töcken.
Det enda jag gjort bra har varit att sjunka in i handlingen av en ny dansk serie - Arvingarna - ikväll.
Danska serier - ryyyyyyyys.
Älskar.
Danska serier.
Nu har jag två - Badhotellet och Arvingarna :)
Toppen!
Gammal Matadorskådespelerska dök upp i den senare.
Så skönt att Danmark inte är större.
Än att samma skådespelare valsar runt i alla serier;)







<3
Har piggnat till!! Skönt!




<3
Är alltid "pigg";)




<3
Sliten efter helgen...






Och den här stackaren fick stå ut med min förvirrade hjärna igår....;)


Dagens ros går till mamma <3
Som fixat och trixat med allt idag så att jag kunde gå till jobbet (vad jag nu egentligen uträttade där ...), att barnens kvällsrutiner sköttes, att läxor blev gjorda, att middagen stod på bordet, att tvätthögen blev sorterad och struken..... Pussåkram!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar