tisdag 1 april 2014

Åh, vad jag önskar att jag blivit lurad!




Provade en ny app när jag var ute och sprang i lördags.
Den fungerade precis lika bra som den jag hade tidigare.
Det vill säga inte alls.
Hm.
Försökte med en tredje variant.
"Du måste uppdatera din telefon fattar du väl lilla gumman" informerades på skärmen.
JAHA!?
Måste jag det?
Men se, det går inte.
Jag får leta vidare.
Fast jag egentligen insett att det inte är app:arna det är fel på.
Snarare ajjfånen.

Däremot fungerade en ny frisyr.
Jag gjorde en fläta!
En FLÄTA!!
I mitt lilla hår.
I mitt höstackshår.
Nu är det på gång.
Vänta bara ;)



Fredagkväll och hela lördagen ägnades åt hushållsnära tjänster och trädgårdsarbete.
Så är det när man är husägare.
Dessutom tar allting dubbelt så lång tid när man är ensamstående husägare.
Och äntligen kom jag till tippen.
(Eller vad då äntligen? Inget man längtar efter precis...)
Med postlådan som sprängdes i juli och säckar med trädgårdsavfall, varav en från förra våren.
Den sistnämnda var jäkligt tung.
Jag släpade och drog.
Onödigt.
Eftersom innehållet förmultnat och jag lika gärna kunde hällt ut det i rabatten...
Begåvat av mig.
Verkligen.
Tjock-tv:en åkte också.
Fick fråga pappa först om jag fick slänga den.
Min pappa är lite konservativ och jag var osäker på om han kanske skulle vilja ha den kvar...
Kan ju vara bra att ha?



Visst är det trevligt med sol och ljus!
Men väldigt otrevligt att allt damm syns så väl.
Jag tycker att jag dammtorkar och dammtorkar.
Till vilken nytta?
Kommer ju nya dammkorn hela tiden.
Före jul skulle en vän till mig överraska mig med att sätta upp min nya platta tv medan jag var på jobbet.
Det var nog mest han som blev överraskad.
Över att jag hade så in i h*e dammigt bakom tv-bänken.
Kunde väl aldrig tro att någon skulle in där och rota?
Skitsvårt att hålla dammfritt där ju!
Bland alla tusen kablar.
Han påstår att han fortfarande får gå i terapi för att bearbeta chocken...
"DET trodde jag inte om dig...."
Det hjälper inte att jag försökt säga att jag städar ofta.
Han kommer aldrig att sluta ta upp det.
Och är det något som gör mig upprörd så är det när folk kritiserar min STÄDNING;)


Nåväl.
Efter allt fejande och springande i skogen kom min väninna J.
Vi cyklade gemensamt till väninna K som bjudit till tjejmiddag.
Eftersom vi hade duschat och luktade gott och ville fortsätta med det under resten av kvällen hoppade vi av cyklarna i alla uppförsbackar...
Det GÅR inte att cykla lugnt och fint.
Jag blir ALLTID svettig.
Och mascaran gör avtryck på ögonlocken.






Alltid trevligt med tjejmiddag.
Framförallt är det så roligt för att man hamnar i de mest udda samtalsämnen man kan tänka sig;)
Tolv brudar, god mat och vin i glasen.
Ett vinnande koncept.
Stupade i säng halv två.....;)

Men steg upp i tid då även söndagsmorgonen var solig och fin.







Så jag tog en tur låååååångt söderut.
Solstol, rosé och grillat!
Gjorde inte alltför många knop;)
Började läsa "Analfabeten som kunde räkna".
Jag älskar språket och formuleringarna:
"Ingemar blev stött och råkade i hastigheten beskriva den förmodade
storleken på grindvaktens könsorgan....."
Hahaha!
Man kan ungefär föreställa sig vad "Ingemar" sa....;)








Igår gjorde jag något som inte hör till vanligheterna.
När det gäller mig.
Jag "skubbade" från träningen!!!
Ja.
Det är sant.
Men jag kände mig stressad.
Mycket på jobbet, mycket hemma.
Och det kändes helt sjukt att stressa till träningen för att sen stressa hem efter den också.
Jag har värk i axlarna och armarna.
Och numera vet jag att det är ett tecken...
Så jag jobbade på här hemma istället och belönade mig själv med sista avsnittet av "Tjockare än vatten" klockan nio.
Var riktigt bra.
(Kul att "Lasse" läste "Morgon i Jenin" också...;) Smygreklam?)
Ikväll blir det dock träning.
Någon ordning får det vara....

Har inte blivit lurad idag.
I alla fall inte vad jag känner till.
Hade dock hoppats...
Anledning:
Lämnade min bil på bilverkstaden i morse.
Handbromsvajern (första anmärkningen på besiktningen) åtgärdades förra veckan (och kostade gratis, tack tack) och idag var det dags för oljeläckan (anmärkning nummer två...).
Redan på förmiddagen ringde mekanikern upp.


"Hej. Nu har vi torkat av all olja, letat efter felet och provkört. Vi kan inte hitta någon läcka så det finns inget att laga!"


(YES!!!!!!)


"Men!"


(Neeeeeej, ett "Tony Irving-men"....)


"När vi var ute och körde din bil hörde vi ett väldigt högt brummande och konstaterade att ett hjullager behövde bytas!"


(Säg den lycka som varar.....)


"Ska vi göra det när vi ändå har bilen här? Förstår inte att du vågat köra omkring med det????"


(Asch, bara en liten tur till Göteborg och.... Men. Vänta nu lite här. Ser man inte sån't på besiktningen..?)


"Det kostar ca 3700 kr, bilen är klar i eftermiddag."


Klick.


Jag körde med lånebilen (som jag enbart behövde tanka för 50 kr) till bilverkstaden efter jobbet.


"Vi var tvungna att byta en kula också."


(En kula?? Låter ju inte så dyrt. Har flickorna massor hemma. Kunde han ju sagt?)


Summa byte av hjullager + kula: 1 par Please-jeans, 2 Odd Molly-koftor och 1 par aerobicskor.


Men.
Och detta är inget negativt men.
Jag kan betala fakturan uppdelat på fyra månader.
Räntefritt!
Perfekt!
Det fixar jag.
Och det blev lååååååååångt billigare än fjorårets nota....









E har porträtterat sin mamma på jobbet <3



Nedan: Ett riktigt "Teknisk handläggare"-skämt;)



Och till sist.
Lite snusk.
Hahaha!
I eftermiddags satt jag tillsammans med kartingenjören då han hjälpte mig att mäta vägar.
Han tittade på min snusdosa och noterade att den inte var av märket General.
Som jag brukar ha.


T: "Vad är detta? Kapten? Ny sort?"


Jag: "Alltså, jag fick några dosor av en kompis som hittade dem till ett billigt pris. Och jag kan ju lika gärna okynnessnusa dem på dagarna och bara ta en General när jag verkligen vill ha en kick, liksom finsnusande!"


T: "Aha, ja jag fattar. Jag menar, efter en god middag med oxfilé och gott vin vill man ju kanske inte stoppa in en Kapten!?"


Sen blev det inte mycket gjort på en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar