tisdag 29 april 2014

Rosa tyg och rött lack!


"Nu har vi satt ihop din bil igen, men behåller den tills imorgon för att se så att vi har lyckats få stopp på oljeläckan."

"Javisst" svarade jag och andades ut.

"Men. Nu ska jag berätta något för dig som du nog inte blir glad över att höra....."

(FAN FAN FAN.)

"Jo, vi upptäckte nämligen att bla bla (nåt litet jävla hjul) i bla bla bla (nån liten jävla kam) var på väg att gå sönder! Och DET hade inte varit bra! Då hade hela bilen brakat! Så vi tog beslutet att byta den. Du behöver bara betala materialkostnaden."

(FAN FAN FAN.)

"Jaha" svarade jag nästan med tårar i ögonen "och...hur....mycket...är....det...då....?"

Och så sa han summan och jag kände plötsligt att lördagens shoppingrunda aldrig skulle ägt rum....





När jag tog den här selfien - a la ung tonårstjej-som-bloggar-om-allt-och-ingenting-(mest-ingenting) - så var jag lyckligt ovetandes om hur dagen skulle utvecklas.
Då kände jag mig vårfin och glad och nöjd i mina nya rosa jeans!
De senaste åren har jag konsekvent och enbart köpt och använt jeans - och andra byxor med för den delen - i färgskalan blått-svart.
Pigg färg...(som Becks granne - spelad av Ingvar Hirdwall - sa när deras hus målades om till grått...)
Tycker alltid alla andra som bär färgade jeans är fina, men själv har jag aldrig fastnat för någon annan färg på benbeklädnad.
Än svart eller blått.
Eller möjligtvis kanske vitt.
(Jo, jag har köpt någon färgad byxa i något svagt ögonblick.....Men inte använt. Fruktansvärt onödigt.)
Så.
Nu var jag så nöjd att jag tagit steget.
Mot rosa.
Men.
Jag känner mig lite som Lus-Mia i Madicken.
Hon som stal pengar av rektorn och köpte karameller och bokmärken för dem.
De där karamellerna smakade alltmer illa allteftersom det dåliga samvetet gjorde sig påmint.
Lite så känner jag.
Alltså, jag har inte stulit pengar av en rektor;), utan från mig själv...
Jag borde förlagt den där shoppingdagen EFTER bilverkstadsbesöket.
Ibland är jag dum som en gås.
Men samtidigt en dum gås som var så jävla sugen på lite nya kläder....





Dagens lånebil.
Börjar kunna dem nu.
Den här har jag nog haft tidigare.
Eller så var det en annan...
Röd var den i alla fall :)




Och som om det inte var nog med EN röd bil...
Fick ta den här lilla käcka saken när jag skulle ut ett ärende.
Eftersom det inte fanns någon annan att tillgå just då.
Glömde dock kontrollera att sätet var rent.
Innan jag satte min rosa bak i det...
Skulle i vilket fall inte varit den första fläcken den här dagen.
Redan när jag kom till jobbet hade jag lyckats få något grått på låret.
Ahaaaaaa!
Kanske därför jag undvikit jeans i fläckavslöjande färger?




Hmmmm.
TVÅ?
Vad är den där lilla till för??
Har inte vågat fråga någon om det.
Jag använde den vänstra....


Träffade min lilla farfar på torget.
Även han hade rosa idag;)





Jag orkar inte skriva någon lång utläggning angående ovanstående.
Bara konstatera att jag tycker det är alldeles felformulerat....





Så jag och en arbetskamrat - som även hon har en bakgrund från skola/barnomsorg - redigerade lite:)
Blev mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar