onsdag 16 april 2014

Siiiiisu raaaaadio!


"Oj, jag är visst inte riktigt vaken...." sa unga väninnans bror och tog för andra gången av vinterdäcket som han satt på igen istället för sommardäcket som stod på golvet bredvid....
Nej.
Vem var vaken?
Klockan tio i sju var jag på plats i verkstaden och då ligger den en bra bit ifrån där jag bor.
Låååååångt ut, utanför grannsocknen, körde förbi åkrar och skogar.
Dessutom fick jag skrapa rutorna innan jag gav mig iväg.
Rejält.
Det var pansar-is igår morse.
(Men annars är det ju tydliga vårtecken om man tar bilen som exempel. Sommardäck istället för vinterdäck. Lerstänk istället för saltränder. Fågelskit på rutorna istället för is.)

När bilen då ändå hängde uppe i luften tog jag tillfället i akt att se efter om det läckt någon ny olja från motorn.
Tyvärr.
Så kunde jag konstatera att just så var fallet.
Skiiiiiiiiiiiit.
Jag som var så nära ett par nya jeans....





Så direkt efter däckbytet stannade jag till på nästa verkstad (jag valde inte ut en slumpmässigt alltså, utan den jag brukar....) och bokade tid.
Hoppas hoppas hoppas att det är samma läcka som förra året.
Då är inte jeansen långt borta;)







På lunchrasten passade jag på att titta när mellantjejen spelade en match i innebandy.
Hon gjorde två mål!!
Jag studsade och skrek som om de tagit VM-guld.
Hon har ännu inte nått den ålder då hon tycker mamma är pinsam som hejar och vrålar och gör segertecken...
"Mamma, jag har lärt mig allt om innebandy av dig!"
"Klart du har, min dotter." :)





Måndag sen eftermiddag.


Onsdag tidig morgon.


Ganska intressant fenomen.
De allra flesta, tycker jag, på mitt jobb följer någon diet.
5:2, LCHF, sallad...etc.
Ändå.
ÄNDÅ!
Är allt godis (nåja, så när som på fem stackars små non stop) borta efter 1,5 dygn!!
Hur är det möjligt??





Tacka vet jag "raw food" :)
(=när man är hungrig efter träningen får man hålla tillgodo med vad som finns i kylen...)


Tränade aerobics igår.
Mycket bra pass och mycket bra MUSIK!
Min kompis F som leder passet ser alltid sådär aerobicscool ut i sina rörelser.
Själv ser jag mest folkdanscool ut....
Bara knätofsarna som fattas.
Unnade mig en stund i solariet före träningen.
Det var ett tag sedan.
Men jag var trött och frusen och blek och tänkte att det skulle vara skönt.
I sista stund innan jag körde hemifrån valde jag att inte ta med hörlurarna till mobilen.
Det finns radio i solariet och ibland är det skönt att bara slölyssna på något program.
Hamnade mitt i en intervju med en ung tjej där man diskuterade hur hon trivdes på sitt jobb.
Det var lagom lättsmält och att tjejen bröt på finlandssvenska var inget jag noterade.
Förrän intervjun plötsligt var slut och radiorösten började prata finska.
Amen!!!!
Så där låg jag och lyssnade på något finskt program i en kvart.
Det gick inte att byta kanal heller så det fanns inte mycket att välja på.
Och mellan varven kom en käck liten jingle "Siiiiisu raaaadio"!
Hm.
Ska alltid ta med hörlurar i fortsättningen.

Min pappa fyller år idag.
Det hade han själv glömt bort för ett tag sedan när han bokade in kvällen för en aktivitet.
Hur tänkte han då?
"Hmmmm, 16 april, nej men det är tomt i kalendern, då bokar jag det där...."
Jag var ändå och lämnade en present.
Köpte några matnyttigheter på handelsträdgården.
Och fick lägga band på mig för att inte köpa en massa till mig själv! (Jeansen.....)
Fanns en hel del perenner redan.
Älskar.
Perenner.
Skred majestätiskt fram bland borden och studerade, kände och fantiserade.
Var som ett gottebord.
Men jag köpte inget.
Den här gången.
Investerade dock i en liten trädgårdsspade.
Eftersom jag inte tycker att den blå leksaksspaden duger.
Dessutom är den också borta...

Bara en arbetsdag till den här veckan.
Sen är det dags.
Inte att flyga till Blåkulla, men att åka till stugan.
Sååååå skönt det ska bli.
Med fyra dagars ledighet.
Känner att jag behöver det.

Nej.
Måste nog gå ut och titta om mina perenner växt något idag:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar