lördag 11 augusti 2012

Barnens dag :)

I vanlig ordning väcktes jag 05.38 imorse.
Av en pigg liten L.
I vanlig ordning fungerade varken hot, tjat eller mutor.
Men Pippi-film.
Så en timme till blev det.
Förutom några toa- och juice-avbrott.
Till sist var det M som tjatade upp mig.
Hon hade dukat fram frukost.
Jättegulligt!
Och trots att vi sedan hade god tid på oss blev det superstressigt!!
E skulle på fotbollskalas och vi andra skulle gå på byns årliga marknad.
A ringde och föreslog sol och bad vid sjön.
Vi har gjort både och.
Marknaden var ju ingen hit.
Men det visst vi.
A och jag stålsatte oss mot alla flickornas tjat om handgjorda (dyra) armband, fluffiga (och värdelösa) små Hello Kitty-väskor (som ändå läggs i en hög med de 23 andra fluffiga Hello Kitty-väskorna vi redan har hemma) och färgglada (äckliga) lakritsremmar.
Istället erbjöd vi karuseller!
Bara åk!!
Så slipper vi ta med något hem.
Det är ju så modernt att ge bort upplevelser.
Och eftersom solen stod på och det var riktigt hett nöjde sig de små barnen med karusellerna.
Mot badet!
Men.
Först en liten korv.
Jag ställde mig i fel kö.
Så när jag kom fram fick jag veta att det bara var en kö för "mc-folket".
Då började jag nästan gråta.
"Snälla, snälla, låt mig handla och låt mig slippa köa om igen. Bara åtta smala med bröd, en tallrik ketchup, två Cola och två Loka, s-n-ä-l-l-a!!!"
Jag hatar folk som gör så som jag gjorde.
Men jag fick handla.
Och jag låtsades ignorera personalens suckanden och ögonhimlanden.
Tack tack tack!

Vid sjön var det underbart.
Mycket folk men ändå lugnt.
Alla badade.
Utom...jag.
Jag var på väg men så gick solen i moln.
Attans.
Vilken otur.
Men det var nära.
Att jag fick livrädda L.
Hon hoppade från bryggan men blev skiträdd när hon upptäckte att hon inte bottnade.
Som tur var hade hon ju simpuffar.
Men jag hade lätt kvalat in till 100 m.
Så snabbt jag kom upp från liggande position ut på bryggan.
Glömde till och med bort att det inte går att springa i mina minimala bikinitrosor.
Men det klarade sig.
Jag fiskade upp lilltjejen och allt var frid och fröjd.
Fick lite kallt vatten på mig men....;)

Blir nog en heldag vid sjön även imorgon.
Om vädret tillåter.
Och kanske det blir ett dopp.
Man vet aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar