torsdag 16 augusti 2012

Sommarlovets sista dagar!

På måndag börjar skolan!
Flickorna började visserligen på Fritids och hos dagmamman förra veckan men nästa vecka är det "allvar". 
Så man får liksom "suga ut det sista" ur sommarlovet.
Efter bandypremiären efter jobbet - den var tuff! - körde vi till sjön för att ta ett dopp.
Tyvärr var det inte lika varmt i luften ikväll som det varit på dagen men det gick bra ändå.
Till och med JAG doppade mig!!
Inte L.
Hon tycker inte om "grus"...


Igår efter lunch hämtade min fina vän S alla flickorna och körde till en liten handelsträdgård utanför samhället.
De fikade och köpte egenodlade grönsaker.
När jag kom hem efter jobbet satt flickorna i badet!
Perfekt!
Så var det liksom klart...

Jag passade på att springa 5 km när jag ändå hade barnvakt ;) - det var groteskt varmt och träningsvärken kom smygande...
När jag kom tillbaka stod maten på bordet.
Jag föll ner på knä och frågade S om hon ville gifta sig med mig, haha!
Fast hennes sambo, som också var hos oss, tyckte kanske inte att han ville ge bort henne...
Men han kunde ju fortfarande tagit hand om vissa äktenskapliga plikter...
Eftersom det var onsdag, solen sken och vi åt falukorv och makaroner, så öppnade vi en flaska bubbel!
Finns alltid anledning till det...
När flickorna somnat sjönk vi ner i soffan.
Tanken var att vi skulle se fotboll.
TV:n stod på men vi tittade inte så mycket.
Snackade mest skit.
Skönt!
Tack min fina underbara vän för igår, du är helt enkelt toppen <3

Jag har gjort en fotobok med bilderna från de två veckor jag var med mina döttrar i stugan.
Någon gång varje dag var vi på stranden.
De flesta bilderna är soliga, vi har sommarkläder på oss och vi sitter utomhus och äter.
Jag förstår inte vad folk pratar om när de säger att vi haft en dålig sommar!
Den har inte varit dålig!!
Både jag och flickorna är solbrända, vi har badat och ätit glass och det har varit hur skönt som helst!
Det är väl ett bevis på att det varit bra väder?

1 kommentar:

  1. Roligt att du kommit igång med din nya blogg. Underbara bilder från sommarSverige. kram åsa

    SvaraRadera